کد خبر : 1036
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اکتبر 2023 - 5:28
-

جنایت وحشیانه دیگر اشغالگران صهیونیستی با بیش از ۸۰۰ شهید در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه

جنایت وحشیانه دیگر اشغالگران صهیونیستی با بیش از ۸۰۰ شهید در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه

منابع خبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرده است. به گزارش وصال نیوز به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی ددمنشانه بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرد. قبل از این حمله وحشیانه مقامات رژیم صهیونیستی از مردم خواسته بودند برای اینکه از حملات این

منابع خبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی وحشیانه بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرده است.

به گزارش وصال نیوز به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی ددمنشانه بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرد. قبل از این حمله وحشیانه مقامات رژیم صهیونیستی از مردم خواسته بودند برای اینکه از حملات این رژیم کودک کش در امان باشند به بیمارستان پناه ببرند.

حمله به این بیمارستان در حالی صورت گرفت که بسیاری از افراد درون بیمارستان زنان و کودکان بی‌دفاع بودند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

 

محکومیت حمله به بیمارستان العمدانیه از طرف مقامات کشورهای جهان

دبیر کل سازمان ملل در واکنش به این جنایت گفت در مقابل کشته شدن صدها غیر نظامی فلسطینی در بمباران بیمارستانی در غزه احساس وحشت می‌کنم.

عبدالباری عطوان، نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته جهان عرب نوشت: موشک‌هایی که دولت بایدن به دولت اشغالگر تحویل داد، همان موشک‌هایی بود که برای بمباران بیمارستان الاهلی غزه استفاده شد و حدود هزار نفر به شهادت رسید. صدای من را به تظاهرات کنندگان رام الله اضافه کنید که خواهان سرنگونی محمود عباس و اخراج بایدن هستند.

حزب‌الله: دیگر بیانیه‌های محکوم‌کننده کافی نیست و ما از ملت‌های امت عربی و اسلامی خود می‌خواهیم که در خیابان‌ها و میادین برای ابراز خشم شدید و اعمال فشار بر دولت‌ها هر کجا که هستند، اقدام کنند. اقدام فوری علیه قتل عام‌

دولت لبنان به احترام شهدا و قربانیان جنایات رژیم صهیونیستی، فردا (چهارشنبه) را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد. دولت عراق نیز به همین دلیل سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

الازهر مصر در واکنش به این جنایت نوشت: امت اسلامی باید تمام توان و ثروت خود و هر آنچه در اختیار دارد را برای دفاع از فلسطین و ملت مظلوم آنکه با دشمنی بی‌احساس و جنایتکار و به دور از انسانیت و اخلاق مواجه است، بکار گیرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رابطه ب: این جنایت رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل بیمارستان معمدانی در غزه را بمباران کرد و این جنایتی غیرقابل بخشش است. با اردن و مصر بر سر لغو نشست چهارجانبه فردا در امان با رئیس جمهور آمریکا توافق کردیم. جنگ علیه ملت فلسطین باید متوقف شود. خواستار مجازات دولت “اسرائیل” و تأمین حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین هستیم. اجازه تکرار نکبتی دیگر را نمی‌دهیم و کوچاندن دوباره ملت فلسطین را نخواهیم پذیرفت.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت هیچ چیزی نمی‌تواند بمباران بیمارستان یا کشتار غیرنظامیان را توجیه کند.

اردن این حمله را به شدت محکومم کرده است. در بیانیه اردن در بمباران بیمارستان معمدانی در غزه: اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیداً محکوم می‌کند: مسئولیت این جنایت خطرناک را متوجه رژیم اشغالگر “اسرائیل” می‌دانیم. اردن این اقدام مغایر با ارزش‌های انسانی و اخلاقی و قوانین انسانی بین‌المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در خصوص قواعد جنگی را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای جنایت بمباران بیمارستان معمدانی و همچنین تداوم حملات اشغالگران را به شدت محکوم و از جامعه جهانی خواست دست از استانداردهای دوگانه بردارد و در مقابل اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی موضع بگیرد.

ریاست جمهوری سوریه: آنچه نیروهای جنایتکار صهیونیستی در بیمارستان معمدانی مرتکب شدند، یکی از فجیع‌ترین جنایات علیه بشریت است. این جنایت وحشیانه تنها ما را به یاد جنایات و کشتارهایی می‌اندازد که رژیم اشغالگر بر پایه آن بنا نهاده شد. سازمان بهداشت جهانی بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیداً محکوم کرد.

اردوغان: بمباران بیمارستانی که کودکان، زنان و افراد بی‌گناه و غیرنظامی در آنجا حضور دارند، تازه‌ترین مثال بر حملات “اسرائیل” است که به دور از هرگونه انسانیت انجام می‌گیرد. همه بشریت را به اتخاذ اقداماتی فوری جهت توقف وحشی‌گری اسرائیلی‌ها در غزه که تاریخ تاکنون به خود ندیده، فرامی‌خوانیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا: کنگره باید قطعنامه‌ای را تصویب کند و از اسرائیل بخواهد فوراً از هدف قرار دادن غیرنظامیان و کودکان دست بردارد!
لغو اهدای جام تورنمنت اردن درپی جنایت اسرائیل: درپی جنایت امشب رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستانی در غزه، مراسم اهدای جام به تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان تورنمنت اردن لغو شد.

سردبیر سابق الجزیره: امشب مردم جهان هلوکاست را به چشمان خود دیدند. وضاح خنفر نوشت: این صهیونیست‌های مجنون می‌خواهند به زودی میزبان بایدن باشند، آیا از رهبران عرب صدایی در خواهد آمد؟ یا تسلیم بودن به یک صفت ذاتی برای آنها تبدیل شده است؟!

شورای همکاری خلیج فارس بمباران بیمارستانی در غزه توسط اسرائیل را محکوم کرد.

نخست‌وزیر کانادا حمله به بیمارستان غزه را “غیرقابل قبول” خواند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تاکید کرد که اسرائیل باید در انتقام گیری از حماس به خاطر حملاتی که بیش از ۱۳۰۰ کشته برجای گذاشت، قوانین بین‌المللی را رعایت کند. ترودو به خبرنگاران گفت که حمله به بیمارستانی در غزه “انزجاربرانگیز و کاملاً غیرقابل قبول” بوده است. او افزود: «قوانین بین‌المللی در این مورد و سایر موارد باید رعایت شوند. جنگ قوانینی دارد و حمله به بیمارستان قابل قبول نیست.»

یونیسف بمباران بیمارستان معمدانی و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان فلسطینی در داخل آن را شدیداً محکوم کرد و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

مردم مراکش تظاهراتی گسترده را مقابل ساختمان پارلمان این کشور در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در غزه توسط ارتش جنایتکار “اسرائیل” برگزار کردند.

احمد داود اوغلو رهبر حزب “آینده” ترکیه: لعنت بر «اسرائیل» که دستانش به خون ۵۰۰ بی‌گناه در بمباران بیمارستانی در غزه آغشته شد، این یک جنایت جنگی و نسل‌کشی است، این تروریسم دولتی است، من تا آخرین نفس در کنار برادرانم در فلسطین ایستاده‌ام.

پارلمان ترکیه طی بیانیه‌ای بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را قویاً محکوم کرد و آن را جنایت علیه بشریت خواند.

سیسی در واکنش به کشتار بیمارستان معمدانی غزه گفت: قویاً بمباران عامدانه بیمارستان معمدانی در غزه که نقض صریح قوانین بین‌المللی و انسانی است، را محکوم می‌کنیم. بر موضع دولت و ملت مصر در محکومیت اینگونه جنایات علیه غیرنظامیان تاکید کرده و خواستار توقف فوری این حملات هستیم.

رئیس شورای اتحادیه اروپا: حمله به یک زیرساخت غیرنظامی با حقوق بین‌الملل منطبق نیست. شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا می‌گوید حمله به یک زیرساخت غیرنظامی با حقوق بین‌الملل منطبق نیست. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که در حمله هوایی اسرائیل به یکی از بیمارستان‌های غزه صدها نفر شهید و مجروح شده‌اند.

سفارت اسرائیل در محاصره شهروندان ترکیه: شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی: اخباری در رابطه با حرکت تظاهر کنندگان خشمگین به سوی سفارت اسرائیل در آنکارا مخابره شده است. تظاهرات کنندگان نسبت به واقعه جنایت بیمارستان المعمدانی غزه معترض هستند.

روسیه و اردن خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۱۸ اکتبر برای بررسی حمله اسرائیل به بیمارستانی در غزه شدند

پادشاه اردن: جنایت اسرائیل قتل عامی است که نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد. ملک عبدالله پادشاه اردن گفت بمباران بیمارستان توسط اسرائیل قتل جام و جنایت جنگی است که نمی‌توان در قبال آن ساکت ماند.

«سید عمار حکیم»، رئیس جریان حکمت ملی عراق در پیامی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان معمدانی را به شدت محکوم کرد. وی در این پیام آورده است: زیاده‌روی رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات وحشیانه علیه غیر نظامیان بی پناه، همه مرزها و همه خطوط قرمز را درنوردیده است که تازه‌ترین مورد آن حمله به بیمارستان خصوصی معمدانی در نوار غزه است که صدها شهید و زخمی در پی داشته است.

پادشاه اردن در بیانیه‌ای، اسرایٔیل را مسیٔول حمله مرگبار به بیمارستان غزه دانست و گفت که این کشور باید فوراً به جنگ خود علیه این منطقه پایان دهد. او حمله به بیمارستان را قتل‌عام، جنایت جنگی و باعث شرم بشریت توصیف کرد.

رهبر حزب کارگر انگلیس: صحنه‌های کشته‌شدن صدها نفر در بیمارستان المعمدانی در نوار غزه کاملاً ویران‌کننده هستند و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

رئیس‌جمهور مصر: من حمله اسرائیل به بیمارستان غزه را شدیداً محکوم می‌کنم، این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

مراکش بمباران این بیمارستان توسط رژیم تروریست صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار حمایت از غیرنظامیان فلسطینی شد.

وزارت خارجه ونزوئلا: ما خواستار آتش‌بس فوری به دلیل حملات و تجاوز آشکار به حقوق بشر در غزه هستیم.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در وین: کسانی که بدون توجیه و هیچ بهانه‌ای، مانع تصویب پیش‌نویس قطعنامه روسیه شدند، بیشترین مسئولیت را در قبال تحولات بسیار خطرناک اخیر [در نوار غزه] دارند.

 

 

واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در ایران

در پس اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان ۳ روز عزای عمومی اعلام شده است.

سید ابراهیم رئیسی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: شعله آتش بیمارستان المعمدانی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید. رئیس‌جمهور گفت: شعله آتش بمب‌های آمریکایی-اسرائیلی که امشب در بیمارستان المعمدانی غزه بر سر مجروحان مظلوم فلسطینی ریخته شد، به‌زودی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید. سکوت هیچ انسان آزاده‌ای در مقابل این جنایت جنگی جایز نیست. ‏ایران نیز همچون امت اسلامی عزادار است و چهارشنبه را عزای عمومی اعلام می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان معمدانی و کشتار بی رحمانه مردم غزه در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: جهنم در انتظار آنهاست. بی‌رحم‌ترین جنایتکاران تاریخ از آنچه صهیونیست‌های قاتل امشب در حق مردم مظلوم در بیمارستان معمدانی غزه روا داشتند، پرهیز می‌کردند. این شیاطین غاصب مایهٔ ننگ انسانیت‌اند. امشب خداوند روی زشت آنها را به دست خودشان برای جهانیان برملا کرد. جهنم در انتظار آنهاست.

پس از جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بمباران و قتل‌عام بیش از هزار نفر از زنان و کودکان بی‌گناه در بیمارستان ‎المعمدانی زمان برای اتحاد جهانی بشریت علیه این رژیم جعلی منفورتر از داعش و ماشین کشتارش فرارسیده است.

وزیر فرهنگ: امشب جهان با پدیده‌ای فراتر از نسل‌کشی روبه‌رو شد. محمدمهدی اسماعیلی: امشب جهان با پدیده‌ای فراتر از نسل‌کشی روبه‌رو شد. باید برای «نهایتِ تراژدی» نام تازه‌ای یافت؛ چرا که واژگان معمول، دیگر قدرتِ توصیف جنایات غیرمعمول را ندارند. امشب لحظه نهاییِ فروپاشی همه آن چیزی بود که به نام انسان‌گرایی غربی و حقوق مدرن بر «توحش غرب»، «نقاب تمدن» می‌زد.

وزیر بهداشت در برنامه تلویزیونی به افق فلسطین: در پی فاجعه تروریستی رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی، جمهوری اسلامی ایران کاملاً آماده است که کادر سلامت را داوطلبانه عازم غزه کند.

سخنگوی دولت: ‏ اگر جنایت رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند کسی نمی‌تواند جلوی مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد. این را بدانند! ”

قرار است از ساعت ۲۳:۳۰ مردم برای نشان دادن خشم و انزجار خود از اقدامات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بیمارستان، در میدان فلسطین تجمع کنند.

در شهرهای دیگر نیز اطلاعیه تجمع اعتراضی مردم ایران نسبت به اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی از طریق منابع رسانه‌ای مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود

کانال تلگرامی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دانشجویان در محکومیت حمله وحشیانه رژیم نامشروع صهیونیستی به بیمارستان معمدانی در غزه و ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین امشب ساعت ۲۳:۳۰ در میدان فلسطین تجمع برگزار می‌کنند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران جنایت هولناک حمله اسرائیل به بیمارستان المعمدانی در غزه را محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: اسرائیل، یک بار دیگر خوی درندگی و سبعیت خود را به همه جهانیان نشان داد و ثابت کرد که کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد حقوق بین‌الملل در زمان جنگ ندارد. کنعانی تاکید کرد انتظار می‌رود که جامعه جهانی بویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان به مسؤولیت بین‌المللی خود در بررسی سریع ابعاد این جنایت جنگی و پیگرد قانونی جنایتکاران اسرائیل عمل نمایند.

بیش از ۸۰۰ شهید در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه

سخنان اسماعیل هنیه بعد از شهادت ۱۴ نفر از اعضای خانواده و هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی

وزارت امور داخلی غزه از شهادت ۱۴ نفر در بمباران منزل اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه خبر داد.

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به بمباران بزرگ بیمارستانی در غزه و شهادت صدها فلسطینی گفت: «کشتار بیمارستان المعمدانی وحشی‌گری دشمن را نشان داد و حاکی از شکست مفتضحانه‌ای است که دشمن در برابر مقاومت مبارک فلسطین و دلاورمردان مقاومت متحمل شد. کشتار بیمارستان المعمدانی به دیگر جنایات صهیونیست‌ها از زمان اشغال فلسطین اضافه شد.»

هنیه افزود: «دشمن صهیونیستی به هیچ ارزش، قانون و عرفی احترام نمی‌گذارد. کسانی که جنایت بیمارستان المعمدانی را مرتکب شدند، همان‌هایی هستند که دست به کشتار صبرا و شاتیلا و جنایت مدرسه بحر البقر زده و اسرای ارتش مصر را به قتل رساندند.»

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: «آمریکایی‌ها که حمایت‌های نامحدودی را از دشمن صهیونیستی به عمل آوردند، مسئول جنایت بیمارستان المعمدانی هستند.»

به گفته هنیه، دشمن اگر گمان می‌کند با این کشتارها بر شکست مفتضحانه خود سرپوش می‌گذارد یا ملت فلسطین را تسلیم می‌کند، کاملاً به اشتباه رفته است.

اسماعیل هنیه، همچنین اظهار داشت: «مقاومت ادامه دارد و تنها با بیرون رفتن اشغالگران از سرزمین و مقدسات ما متوقف خواهد شد. مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به خیزش سراسری در تمامی شهرها و روستاها و اردوگاه‌ها علیه رژیم اشغالگر دعوت می‌کنم. ملت‌های اسلامی و عربی را به محکومیت گسترده کشتارها و جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی فرامی‌خوانیم.»

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: «آزادگان جهان، سازمان ملل، شورای امنیت، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی را به محکومیت قاطع این جنایت دعوت می‌کنیم.»

به گفته اسماعیل هنیه، این جنایت یک نقطه تحول و طوفانی خواهد بود که به طوفان الاقصی اضافه خواهد شد.

واکنش مقامات صهیونیستی بعد از حمله به بیمارستان العمدانیه

نتانیاهو در واکنش به حمله به بیمارستان غزه: کسانی که بچه‌های ما را کشتند بچه‌های خودشان را هم می‌کشند

وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی پس از نسل کشی در بیمارستان غزه: تنها چیزی که باید به غزه برسد صدها تن بمب نیروی هوایی است نه کمک‌های انسان‌دوستانه

شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از اسرائیلی‌های حاضر در ترکیه خواست سریعاً این کشور را ترک کنند.

سخنگوی ارتش اسرائیل: به مقامات غزه هشدار داده بودیم که بیمارستان المعمدانی و ۵ بیمارستان دیگر را تخلیه کنند

حساب کاری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ایکس پیامی را منتشر کرده و بعد از حملۀ این رژیم به بیمارستان المعمری آن را پاک کرد. در این پیام آمده است: «این جدالی بین کودکان نور و کودکان تاریکی، بین انسانیت و قانون جنگل است.»

افیخای آدی سرهنگ دوم نیروهای دفاعی اسرائیل که به عنوان رئیس بخش رسانه‌های عربی دفتر مطبوعاتی ارتش اسرائیل محسوب می‌شود در سخنانی گفت که بمباران این بیمارستان برای جلوگیری از استفاده حماس از آن به عنوان یک پناهگاه امن صورت گرفته است.

جزئیات بیشتر از حملات رژیم کودک کش صهیونیست به بیمارستان

بسیاری از مقامات کشورهای مسلمان و غیر مسلمان این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها را به شدت محکوم کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی در این حملات وحشیانه داخل بیمارستان را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: در نتیجه بمباران این بیمارستان توسط ارتش اشغالگران قدس همچنان صدها نفر زیر آوار هستند.

بیش از ۵۰۰ شهید در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه

القدره گفت: هدف‌قراردادن بیمارستانی که هزاران آواره و صدها کادر پزشکی را در خود جای داده بود، کشتار جمعی است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در ادامه افزود: از جامعه بین‌الملل می‎‌خواهیم که فوراً گذرگاه امنی را برای ورود کمک‌های پزشکی به غزه بگشایند.

همچنین وی اعلام کرد که برق درمانگاه الشفا در نوار غزه به طور کامل قطع شده است.

رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نیز در واکنش به این جنایت ددمنشانه گفت: اشغالگران با بمباران بیمارستان المعمدانی جنایت جنگی جدیدی را مرتکب شدند.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد: مناطق جنوبی و شرقی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شدت بمباران می‌شوند.

علاوه بر این آن روا اعلام کرد: اسرائیل یکی از مدارس آن روا در اردوگاه الغازی را هدف قرار داد که در جریان آن ۶ نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند که در میان آنان برخی کارکنان آن روا نیز حضور دادند.

آن روا این اقدام را اقدامی زشت توصیف کرد که بار دیگر آشکارا بازی با جان غیرنظامیان را به نمایش می‌گذارد. این سازمان بین‌المللی اعلام کرد: دیگر جای امنی در غزه وجود ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار