کد خبر : 1326
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دسامبر 2023 - 8:48
-

شماره معکوس محو اسراییل

سیاسی

توصیه تحلیل‌گر صهیونیست: به شکست اعتراف کنید

توصیه تحلیل‌گر صهیونیست: به شکست اعتراف کنید
یک تحلیل‌گر صهیونیست اعتراف کرد اسرائیل جنگ با غزه را مدت‌هاست که باخته و هر روز که جنگ زمینی ادامه می‌یابد، این شکست عمیق‌تر هم می‌شود.

یک تحلیل‌گر صهیونیست اعتراف کرد اسرائیل جنگ با غزه را مدت‌هاست که باخته و هر روز که جنگ زمینی ادامه می‌یابد، این شکست عمیق‌تر هم می‌شود.

به گزارش وصال نیوز به نقل از گروه عبری خبرگزاری تسنیم، هلیل شوکین در تحلیلی که در روزنامه هاآرتص منتشر شد نوشت: ما پیروز نخواهیم شد، ما حقیقتا و بالفعل جنگ فعلی در غزه را باخته ایم، هر روز اضافی در این جنگ زمینی شکست ما را عمیق تر می‌کند، و زمانی که این جنگ هولناک به پایان برسد،که پیش بینی می‌شود با توجه به فشارهای بین المللی طی چند هفته کوتاه آینده طومار آن پیچیده شود، اسرائیل خود را در شرایط بدتری در مقایسه با زمانی که وارد جنگ شد خواهد یافت.

این تحلیل‌گر در ادامه نوشت: روز 16 اکتبر، شورای جنگ اسرائیل اهداف جنگ را اعلام کرد: سرنگونی حکومت حماس از بین بردن توان نظامی این گروه، از بین بردن تهدیدهای ایجاد شده از نوار غزه علیه اسرائیل، تلاش برای حل مسئله گروگان‌ها و حمایت از مرزها و شهروندان اما در پایان این جنگ ما به هیچ یک از این اهداف نخواهیم رسید.

براساس این تحلیل که در صفحه اول سایت هاآرتص هم منتشر شده، آمده است، نظر سنجی‌ها نشان می‌دهند که رفتار ما در غزه محبوبیت حماس را بین فلسطینیان افزایش می‌دهد، این محبوبیت نه تنها در غزه بلکه در کرانه باختری هم افزایش یافته است، هر کسی هم که حماس را در غزه قبول نداشته مجبور خواهد شد آن را در چارچوب ساختار تشکیلات خودگردان بپذیرد.

آنچه که برای بسیار عیان شد آن است که نقطه اوج تلاش‌ها برای آزاد سازی گروگان‌ها به شکل جزئی تحقق یافته و کمتر از نیمی از آنها آزاد شدند، اما جان بقیه آنانی که در اسارت باقی مانده‌انددر معرض خطر قرار گرفته است، اگر به توافق دیگری برای آزادی آنها دست پیدا نکنیم این خطر جدی تر هم می‌شود.

این کار در حال حاضر فقط از طریق توافق مبادله اسرا امکان پذیر است، اما علاوه بر شرط آزادی تمامی اسرای فلسطینی موجود در اختیار ما از جمله آنهایی که حکم‌های بالایی دارند، (متهم به قتل اسرائیلی‌ها هستند)، مجبور هستیم که از نوار غزه هم عقب نشینی کرده و به جنگ هم پایان دهیم.

نویسنده در پایان این تحلیل هم نوشت: رهبران حماس احمق نیستند، به طور حتم آنها از میانجی‌های انجام این توافق تضمین هایی هم خواهند خواست که اسرائیل در آینده تهاجم مجددی را انجام ندهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار