کد خبر : 1353
تاریخ انتشار : جمعه 5 ژانویه 2024 - 23:37
-

انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی

سیاسی

صلاحیت ۱۱۱ نامزد انتخابات مجلس در استان سمنان تأیید شد

صلاحیت ۱۱۱ نامزد انتخابات مجلس در استان سمنان تأیید شد
به گفته احمد ریواده برای تصاحب چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان از حوزه‌های انتخابیه چهارگانه این استان در مجموع 252 نفر از داوطلبانی که پیش‌ثبت‌نامه را انجام داده بودند موفق به ثبت نام نهایی شدند که از این تعداد پرونده 229 نفر از آنان در هیئت‌های نظارت بر انتخابات این حوزه‌های انتخابیه "شاهرود و میامی"، "دامغان"، "سمنان، مهدی‌شهر و سرخه" و "گرمسار و آرادان"مورد بررسی قرار گرفت.

 

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از تأیید صلاحیت ۱۱۱ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان پس از بررسی‌های هیئت نظارت بر انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری وصال نیوز از سمنان، موضوع تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی یکی از مواردی بود که تا کنون گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آن شده و نامزدهای انتخاباتی منتظر آن بودند تا بالاخره شرایط حضور در انتخابات برای آنان فراهم شود.

بالاخره بر اساس روزشمار فرایند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز پانزدهم دی‌ماه، هیئت نظارت بر انتخابات استان سمنان اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را به ستاد انتخابات استان سمنان اعلام کرد و بر اساس آن مشخص شد که 111 داوطلب یعنی حدود 50 درصد از داوطلبان معرفی شده در شورای نظارت بر انتخابات نیز مورد تأیید قرار گرفت تا نشان دهد زمینه حضور همه سلایق سیاسی در انتخابات یازدهم اسفندماه فراهم است.

آن‌گونه که رئیس ستاد انتخابات استان سمنان اعرام کرده است؛ بر اساس اعلام هیئت نظارت بر انتخابات این استان، صلاحیت 111 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان تأییده شده است.

به گفته احمد ریواده برای تصاحب چهار کرسی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان از حوزه‌های انتخابیه چهارگانه این استان در مجموع 252 نفر از داوطلبانی که پیش‌ثبت‌نامه را انجام داده بودند موفق به ثبت نام نهایی شدند که از این تعداد پرونده 229 نفر از آنان در هیئت‌های نظارت بر انتخابات این حوزه‌های انتخابیه “شاهرود و میامی”، “دامغان”، “سمنان، مهدی‌شهر و سرخه” و “گرمسار و آرادان”مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در نهایت و پس از بررسی‌های صورت گرفته صلاحیت 111 نفر از این داوطلبان مورد تأیید هیئت‌های نظارت بر انتخابات در استان سمنان قرار گرفت تصریح کرد: بر این اساس بر این اساس و به صورت میانگین برای تصاحب هر کرسی استان سمنان در مجلس شورای اسلامی، در صورت عدم تغییر این تعداد تا زمان انتخابات، حدود 28 داوطلب باهم رقابت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه داوطلبانی که صلاحیت آنها تا این مرحله تأیید یا احراز نشده است، از هفدهم تا نوزدهم دی ماه به مدت سه روز فرصت دارند تا اعتراض خود را بر اساس جدول زمان‌بندی فرایند اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کنند تصریح کرد: بر اساس این جدول زمان‌بندی، نتایج قطعی تأیید صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، روز نوزدهم بهمن ماه از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور اعلام خواهد شد.

ریواده با بیان اینکه پس از بررسی‌های صلاحیت نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان، 72 نفر رد صلاحیت شدند تصریح کرد: همچنین صلاحیت تنها 9 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان احراز نشد ه و 37 نفر از ثبت نام کنندگان نیز مدارک پرونده خود را تکمیل نکرده‌اند.

به گفته وی، حوزه انتخابیه شاهرود و میامی با 33 نفر تأیید صلاحیت شده، دارای بیشترین داوطلب شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان است و پس از آن نیز حوزه انتخابیه سمنان، مهدی‌شهر و سرخه دارای  30 داوطلب تأیید صلاحیت شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: تا این مرحله از بررسی تأیید صلاحیت‌ها، حوزه انتخابیه دامغان 26 داوطلب و حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان نیز 22 داوطلب در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد داشت.

منبع : تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار