کد خبر : 1392
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 ژانویه 2024 - 22:10
-

100 مجاهدت و شجاعت رزمندگان مقاومت بی سابقه است

مقاومت

سید حسن نصرالله: مقاومت اسطوره‌ای ۱۰۰ روزه غزه در طول تاریخ بی‌سابقه است

سید حسن نصرالله: مقاومت اسطوره‌ای ۱۰۰ روزه غزه در طول تاریخ بی‌سابقه است
سید حسن نصرالله افزود، تعداد زیادی از جوانان ما 100 روز است که در میدان نبرد با دشمن می‌جنگند و خانواده‌های استوار و پایدار و صبور آنها نیز بخشی از این جهاد هستند. بخش بزرگی از اقداماتی که شهدای ما انجام می‌دهند؛ جزء اسرار مقاومت است. ما باید همگی با یکدیگر همکاری کنیم تا عناصر صبر و پایداری را در این نبردی که هنوز اندازه آن را نمی‌دانیم فراهم کنیم.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، مقاومت یکصد روزه ملت فلسطین در غزه را اسطوره‌ای و در طول تاریخ بی‌سابقه دانست و گفت: آنها در زیر بمباران وحشیانه استوار و مقاوم و راسخ و قوی ایستاده‌اند.

به گزارش وصال نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، «سید حسن نصرالله» در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت یادبود «وسام حسن طویل» (حاج جواد) فرمانده ارشد میدانی یگان رضوان حزب‌الله که هفته گذشته در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان به شهادت رسید به صحبت درباره رزمندگان مقاومت و خانواده‌های آنها که فرزندانشان را برای دفاع از کشور و مظلومان به خط مقدم می‌فرستند پرداخته و گفت، این نبرد مستمر پیام بزرگی دارد که توسط پدران و مادرانی که تنها فرزندان خود را به خطوط مقدم مبارزه با دشمن می‌فرستند امضا شده است.

سید حسن نصرالله افزود، تعداد زیادی از جوانان ما 100 روز است که در میدان نبرد با دشمن می‌جنگند و خانواده‌های استوار و پایدار و صبور آنها نیز بخشی از این جهاد هستند. بخش بزرگی از اقداماتی که شهدای ما انجام می‌دهند؛ جزء اسرار مقاومت است. ما باید همگی با یکدیگر همکاری کنیم تا عناصر صبر و پایداری را در این نبردی که هنوز اندازه آن را نمی‌دانیم فراهم کنیم.

حاج جواد در جنگ جولای و جنگ با داعش فرمانده میدانی مقاومت بود

وی در ادامه به صحبت درباره شهید حاج جواد فرمانده ارشد یگان رضوان پرداخته و اظهار داشت، حاج جواد در سال 2006 از فرماندهان میدانی مقاومت بود و در جریان جنگ با داعش در سوریه نیز یکی از فرماندهان مقاومت بود. ما افتخار می‌کنیم که با داعش جنگیدیم و در این راه شهدایی تقدیم کردیم. همچنین در جنگ کنونی با دشمن صهیونیستی از 8 اکتبر نیز شهید حاج جواد یکی از فرماندهان میدانی بود و با وجود اینکه زخمی شده بود اما هرگز میدان را خالی نکرد. او نمونه یک انسان مومن بود و همواره در میدان حضور داشت.

غزه بعد از 100 روز مقاومتی اسطوره‌ای به نمایش گذاشته است

دبیر کل حزب‌الله ادامه داد، شهید حاج جواد دائما در میدان حاضر بود و زمان و مکان برایش معنا نداشت و این یکی از معانی فداکاری در راه آرمان و ادای تکلیف است. شهدا کسانی هستند که پیروزی را می‌سازند. 100 روز از جنگ گذشته و غزه همچنان در یک وضعیت استواری قرار دارد که تاریخ تاکنون نظیر آن را ندیده است. مقاومت غزه با همه گروه‌های خود با قهرمانی بی‌نظیری شبانه روز در حال مبارزه با دشمن است.

اسرائیل حتی به تصویر پیروزی هم نمی‌رسد

وی ادامه داد، دشمن در تحقق همه اهداف اعلام شده و اعلام نشده خود در این جنگ شکست خورده و این چیزی است که خود اسرائیلی‌ها به آن اعتراف می‌کنند. نیروهای دشمن همچنان در خان یونس و مرکز غزه درحال جنگ هستند به امید اینکه دستاوردی کسب کنند. اما دشمن قادر به ضربه زدن به مقاومت نیست و غرق در شکست است و تحلیلگران اسرائیلی اعتراف می‌کنند که این رژیم حتی به تصویری از پیروزی هم نمی‌تواند برسد.

دبیر کل حزب‌الله در ادامه به تلفات ارتش صهیونیستی در جنگ غزه اشاره کرده و گفت، دشمن پیش از ورود به مرحله سوم جنگ که در آن نیروهای خود را مجددامستقر خواهد کرد همچنان به امید کسب یک دستاورد می‌جنگد. تلفات ارتش اشغالگر در جنگ موجب افزایش سردرگمی صهیونیست‌ها شده و آخرین مورد تلفاتی که اعلام شد مربوط به معلول شدن 4 هزار نفر در صفوف ارتش صهیونیستی در خلال 100 روز است و می‌گویند که این تعداد به 30 هزار نفر خواهد رسید.

فاجعه بزرگ برای صهیونیست‌ها بعد از پایان جنگ است

سید نصرالله تصریح کرد، اما فاجعه بزرگ برای دشمن صهیونیستی زمانی است که جنگ به پایان برسد و آن زمان میزان فاجعه‌ای که این رژیم گرفتار آن شده و ضربه‌ای که در وهله نخست مقاومت غزه به صهیونیست‌ها وارد کرده مشخص خواهد شد. دشمن هر روز در جبهه غزه و لبنان و کرانه باختری متحمل تلفات زیادی می‌شود. علاوه بر آن خسارات اقتصادی و هزینه آوارگان اسرائیلی نیز یک چالش دیگر برای اسرائیل است.

این رهبر مقاومت در ادامه به عملیات‌های یمن ضد دشمن در دریای سرخ پرداخته و گفت، آنچه که در دریای سرخ اتفاق می‌افتد ضربه بزرگی به اقتصاد دشمن وارد کرده و چهره واقعی آن در جهان برای همه فاش شده است؛ همانند اتفاقی که در دادگاه لاهه فارغ از نتیجه این دادگاه رخ داد. صحنه متهم شدن رژیم اشغالگر در برابر دیدگاه همه جهانیان طبق شواهد قطعی و موثق، اتفاقی بی‌سابقه بوده و این رژیم را نگران و سردرگم کرده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد، فداکاری‌ها و خون‌های مظلومان هرگز هدر نخواهد شد و همین خون‌ها و فداکاری‌ها دستاوردهای ریشه‌ای و اساسی محقق کرد. 100 روز از جنگ گذشته و دشمن صهیونیستی که خسارات فراوانی متحمل شده امید به بازگرداندن اسرای خود را از دست داده است و افکار عمومی اسرائیل که قبلا حامی جنگ بودند شروع به کاهش حمایت‌های خود از جنگ کرده‌اند.

اسرائیل چاره‌ای جز تسلیم شدن در برابر شروط مقاومت ندارد

سید نصرالله در ادامه به اعتراضات ادامه‌دار در اراضی اشغالی ضد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد، درخواست برای استعفای نتانیاهو نشانه‌های اعتراف به شکست است و صداهای زیادی بالا رفته که خواستار مذاکره هستند و اگر این درخواست در ازای آتش‌بس در غزه باشد به معنای تسلیم شدن در برابر شروط مقاومت است. اگر روند کنونی در جبهه‌های غزه، کرانه باختری، لبنان، من و عراق ادامه پیدا کند، دشمن مجبور به پذیرش شروط مقاومت می‌شود. دشمن چاره‌ای جز پذیرش شروط مقاومت ندارد و این یعنی پیروزی وعده داده شدهِ مقاومت.

دبیر کل حزب‌الله درباره تجاوزاتی که اخیرا آمریکایی‌ها علیه مواضع یمنی انجام داده‌اند گفت، تهدیداتی در لبنان از جانب آمریکایی‌ها با ورود ناوگان‌های آنها (به دریای مدیترانه) وجود داشت اما هیچ یک از این تهدیدات به نتیجه نرسید و آنها سپس شروع به تهدید با ابزار صهیونیستی کردند که آن هم سودی نداشت و بعد از آن اقدام به تجاوز به یمن و انجام حملاتی در عراق (علیه گروه‌های مقاومت) کردند.

تجاوز به یمن نشان‌دهنده حماقت آمریکا و انگلیس است

وی افزود، تجاوز به یمن نشانگر حماقت آمریکا و انگلیس و تناقض‌گویی واشنگتن است؛ جایی که آمریکا به عدم گسترش جنگ دعوت می‌کند و سپس خودش جنگ را گسترش می‌دهد. کاری که آمریکا در دریای سرخ انجام می‌دهد به کل کشتیرانی در این دریا آسیب می‌زند و این کاری است که آمریکایی‌ها برای حمایت از اسرائیل می‌کنند. میدان نبرد و شب‌ها و روزها بین یمنی‌ها و متجاوزان است و آمریکا به زودی به میزان اشتباه خود پی خواهد برد. یمنی‌ها صاحب حق هستند؛ زیرا در کنار فلسطین و قدس قرار دارند و در نهایت دشمن ناامید و شکست‌خورده خواهد شد.

سید حسن نصرالله در ادامه با ستایش مواضع علما و مردان و زنان بحرینی که همبستگی خود را با یمن و غزه نشان داده و موضع خائنانه و ذلیلانه رژیم آل خلیفه را رد کردند اظهار داشت، بایدن به زودی متوجه می‌شود با تجاوز به یمن چه حماقتی کرده است و امروز بیشتر از گذشته هر فرد عرب و مسلمان و آزاده‌ای مسئولیت دارد که در کنار یمن بایستد و اینجا فاصله بین جبهه حق و باطل است.

عملیات مقاومت عراق در حیفا موفق بود

وی با اشاره به عملیات‌های گروه‌های مقاومت عراق ضد مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد، عملیات‌های مقاومت اسلامی عراق ضد دشمن همچنان ادامه دارد و من از اینجا اعلام می‌کنم آنچه که مقاومت عراق درباره هدف قرار دادن مکانی در حیفا اعلام کرد کاملا صحیح است و و اطلاعات ما تاکید می‌کند که موضع مورد نظر در حیفا مورد هدف قرار گرفت اما اسرائیل آن را مخفی می‌کند.

سید حسن نصرالله درباره عملیات مهمی که مقاومت لبنان هفته قبل در پایگاه مرون به عنوان بزرگترین پایگاه جاسوسی-نظامی رژیم صهیونیستی انجام داد اظهار داشت، میزان پنهان‌کاری دشمن درباره تلفات خود به اندازه‌ای است که صهیونیست‌ها حتی نمی‌خواهند به هدف قرار گرفته شدن پایگان مرون اعتراف کنند. مقاومت لبنان با 62 موشک که 20 فروند آن کاتیوشا و 22 فروند کورنت از برد جدید و 18 موشک کورنت دیگر بود اهدافی را در پایگاه مرون هدف قرار داد. فیلمی که در این زمینه منتشر کردیم همه حقیقت را نشان نمی‌دهد.

عملیات حزب‌الله در پایگاه مرون تلفات انسانی برای صهیونیست‌ها داشت

وی تصریح کرد، اطلاعات ویژه‌ای داریم که نشان می‌دهد عملیات مقاومت در پایگاه مرون با تلفات انسانی برای صهیونیست‌ها همراه بوده و در فیلم مشخص است که دشمن دروغ می‌گوید و سعی در پنهان کاری دارد. ما همواره آمار شهدای خود را با عزت و افتخار اعلام می‌کنیم اما دشمن اشغالگر تعداد کشته شدگان و خسارات و شکست‌های خود را پنهان می‌کند.

دبیر کل حزب‌الله در ادامه به تهدیدات واهی و پوچ اشغالگران و آمریکایی‌ها علیه مقاومت اشاره و اعلام کرد، آمریکایی‌ها لبنان را تهدید کردند که اگر متوقف نشوید (عملیات‌های خود را متوقف نکنید) اسرائیل به لبنان حمله می‌کند. من می‌گویم که این تهدیدات بیهوده فایده‌ای ندارد. آنها با تیپ‌های شکست‌خورده و خسته و وحشت‌زده خود در شمال غزه ما را تهدید می‌کنند. به آنها می‌گوییم که بفرمایید خوش آمدید! ارتش اسرائیل زمانی که سالم و مجهز بود در جنگ جولای مقابل رزمندگان ما از هم پاشید.

آرامش در همه جبهه‌ها وابسته به توقف تجاوزات علیه غزه است

وی تصریح کرد، کسی که از باید از جنگ بترسد و از آن هم می‌ترسد، اسرائیل و کابینه و شهرک‌نشینان این رژیم هستند. ما از 99 روز قبل وارد جنگ شدیم و همواره آماده‌ایم و از هیچ چیز نمی‌ترسیم و بدون سقف و قواعد و به شکل نامحدود خواهیم جنگید. اسرائیل موفق به از بین بردن اقتدار حماس در غزه نشد و همه مناطق شمال غزه که تخلیه شده بودند در حال حاضر تحت سیطره حماس هستند

دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد، آمریکا که ادعا می‌کند نگران لبنان است، برود نگران پایگاه خودش یعنی اسرائیل باشد. موضع ما در جبهه لبنان برای حمایت از غزه ثابت بوده و هدف از این موضع، توقف تجاوزات علیه غزه است. پس ابتدا باید تجاوزات علیه غزه متوقف گردد و بعد از آن درباره جبهه لبنان صحبت می‌کنیم. همه تحولات منطقه وابسته به توقف تجاوزات علیه غزه بوده و و تجاوزات علیه غزه باید متوقف گردد.

سید حسن نصرالله گفت، امنیت دریای سرخ و آرامش در جبهه لبنان و عراق وابسته به توقف تجاوزات علیه غزه است. ابتدا تجاوز به غزه را متوقف کنید و بعد از آن درباره سایر چیزها صحبت می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار