کد خبر : 1466
تاریخ انتشار : شنبه 27 ژانویه 2024 - 16:49
-

پرده از چهره خبیث و جنایتکار رژیم صهیونیستی افتاد

پرده از چهره خبیث و جنایتکار رژیم صهیونیستی افتاد

حمله سران تل‌آویو به رای دیوان بین المللی دادگستری/ وجهه اسرائیل در جهان خراب شد سران رژیم صهیونیستی با ابراز نارضایتی شدید از رای دیروز (جمعه) دیوان بین المللی دادگستری درباره پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه تاکید کردند که این رای به وجهه تل آویو در سطح جهان ضربه زد. به گزارش وصال

حمله سران تل‌آویو به رای دیوان بین المللی دادگستری/ وجهه اسرائیل در جهان خراب شد

سران رژیم صهیونیستی با ابراز نارضایتی شدید از رای دیروز (جمعه) دیوان بین المللی دادگستری درباره پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه تاکید کردند که این رای به وجهه تل آویو در سطح جهان ضربه زد.

به گزارش وصال نیوز به نقل از ایرنا، شبکه المیادین با بازتاب واکنش مقامات رژیم صهیونیستی به رای دیوان بین المللی دادگستری پس از بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه این رژیم به دلیل ارتکاب جنایات نسل کشی در نوار غزه اعلام کرد:‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل، اقدام دیوان بین‌المللی دادگستری برای بررسی جنایت نسل‌کشی این رژیم در غزه را لکه‌ ننگی دانست که هرگز پاک نمی‌شود.

نتانیاهو همچنین بر ادامه جنگ علیه نوار غزه و کشتار فلسطینیان تا زمانی که تمامی اسیران صهیونیست آزاد شوند، تاکید کرد و مدعی شد:‌ جنگ در نوار غزه تا زمانی ادامه خواهد داشت که این منطقه دیگر به منبع تهدیدی علیه اسرائیل تبدیل نشود.

همچنین «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با حمله به دیوان بین المللی دادگستری، اقدام آفریقای جنوبی در شکایت علیه رژیم اسرائیل به دلیل جنایت نسل کشی در غزه را یهودی ستیزی توصیف کرد و گفت:‌ دیوان بین المللی دادگستری زمانی که با درخواست آفریقای جنوبی برای بحث در مورد ادعای نسل کشی اسرائیل در غزه موافقت کرد، فراتر از وظایف خود عمل نمود و بدتر از آن اینکه شکایت را به طور کلی رد نکرد.

گالانت در موضعی مشابه آنچه که «نتانیاهو» در مورد تصمیم برای ادامه جنگ غزه اعلام کرده است، گفت: ارتش و سرویس‌های امنیتی اسرائیل به کار خود برای از بین بردن نظام حماس و از بین بردن توانایی‌های نظامی آن و بازگرداندن اسیران اسرائیلی ادامه خواهند داد.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز خواستار ادامه جنگ این رژیم علیه ساکنان نوار غزه شد و با اداعای اینکه «دادگاه لاهه مایه شرمساری است»، گفت: دادگاه لاهه نباید به تصمیم هایی که ادامه وجود رژیم اسرائیل را به خطر می‌اندازد، گوش می داد.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم قضات دادگاه بین المللی لاهه را به طرفداری از ساکنان غزه متهم کرد و از کشورهای جهان خواست تا درهای خود را برای پذیرش ساکنان غزه باز کنند، موضعی که نیت و اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل برای خالی کردن نوار غزه از ساکنانش و کوچاندن آنها را ثابت می کند.

«دانی دنون» نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) هم تصمیم دیوان بین المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی را خنده دار و کاملاً مغایر با واقعیت میدانی توصیف کرد و گفت:‌ این رای ما را از دستیابی به اهدافمان یعنی از بین بردن حماس و آزادی همه اسیران اسرائیلی منصرف نخواهد کرد.

علاوه بر این، رسانه های صهیونیستی به نقل از مقامات بلندپایه رژیم اسرائیل نوشتند که بر اثر رای دیوان بین المللی دادگستری، ضربه بزرگی به وجهه این رژیم در جهان وارد شده است.

در این پیوند، روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست» هم ابراز عقیده کرد که دیوان بین المللی دادگستری یک ضربه تاریخی به رژیم اسرائیل و آمریکا وارد کرد و خطر نسل کشی در غزه را به رسمیت شناخت.

این روزنامه آمریکایی، این رای را یک «شکست راهبردی بزرگ» برای رژیم صهیونیستی و آمریکا توصیف کرد و رد نکردن شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی را به این معنا دانست که رژیم اسرائیل و حامیان آن سال‌ها به صورت علنی و قانونی در دادگاه با اتهامات نسل‌کشی روبرو خواهند شد.

حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی دیروز صادر شد و بر اساس آن رژیم صهیونیستی ملزم شد که اقداماتی در راستای ممانعت از نسل کشی مردم غزه اتخاذ کند.

این برای اولین بار است که رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه محاکمه و علیه آن رای صادر شده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه، رژیم صهیونیستی برای تلافی این حمله غافلگیرکننده، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، بمباران های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی نوار غزه و پس از چندی یورش زمینی به این منطقه را آغاز کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار