کد خبر : 1480
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 ژانویه 2024 - 16:42
-

بزرگداشت شهدای پایتخت ایران

مقاومت

مراسم نهایی کنگره 24000 شهید تهران 11 بهمن با سخنانان رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود

مراسم نهایی کنگره 24000 شهید تهران 11 بهمن با سخنانان رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود
سردار حسن زاده در ادامه به بخشی از شهدای اقشار مختلف تهران اشاره کرد و گفت: از ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت ۵۶۰۰ شهید دانش آموز، ۲۵۰۰ شهید اصناف و بازاریان و کسبه، ۵۶۱ بانوی شهیده داریم که آخرین آن‌ها شهید فائزه رحیمی دانشجوی دانش دانشگاه فرهنگیان و نیروی جهادی در گروه های جهادی بود که در حادثه تروریستی کرمان به‌شهادت رسید.

 

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در پیش‌خطبه نماز جمعه امروز تهران گفت: مراسم نهایی و اصلی شهدا که در روز یازدهم بهمن ماه در مجموعه ورزشی آزادی در سالن ۱۲ هزار نفری از صبح آغاز می‌شود

به گزارش وصال نیوز به نقل از فارس، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در پیش‌خطبه نماز جمعه امروز (6 بهمن) تهران، ضمن تبریک ایام ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره همه پدران آسمانی به ایراد مطالبی در خصوص کنگره شهدای تهران پرداخت.

سردار حسن‌زاده در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک ایام ماه رجب گفت: نماز جمعه این هفته مزین است به نام و یاد شهدا؛ نماز جمعه این هفته مفاهیم تقوا، ایمان، جهاد، ایثار و شهادت را در هم آمیخته و با حضور خانواده محترم شهدا و تصاویر شهدای عزیزشان این نماز جمعه را که در دهه شهدایی و در دهه اجلاسیه کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید تهران برگزار می‌شود را به نام یاد شهدا، فرهنگ شهادت، جهاد، ایثار و فداکاری عطرآگین کرده است.

وی ادامه داد: تهران امروز به عنوان ام القراء جهان اسلام با ۲۴ هزار شهید از طیف‌های مختلف و اقشار مختلف به وسعت یک کشور است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تاکید کرد: تهران از رئیس جمهور شهید، نخست وزیر شهید، وزیر شهید نمایندگان مجلس شهید تا دانشمندان و فرماندهان شهید، تا اساتید و معلمان شهید، دانش آموزان و دانشجویان شهید، شهدای کارگری و شهدای کارمندی، از طیف‌های مختلف شهدا را در بر گرفته است و این ستارگان واقعی هدایت در تمام اقشار مختلف این روزها نقش آفرینی، هدایت و حمایت می‌کنند و اثرگذار هستند بر سبک زندگی سعادتمندانه شهدایی؛ از این بابت افتخار می‌کنیم به شهر بزرگی مانند تهران که این تعداد شهید را با این وسعت و از طیف‌های مختلف در خود جای داده.

سردار حسن زاده در ادامه به بخشی از شهدای اقشار مختلف تهران اشاره کرد و گفت: از ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت ۵۶۰۰ شهید دانش آموز، ۲۵۰۰ شهید اصناف و بازاریان و کسبه، ۵۶۱ بانوی شهیده داریم که آخرین آن‌ها شهید فائزه رحیمی دانشجوی دانش دانشگاه فرهنگیان و نیروی جهادی در گروه های جهادی بود که در حادثه تروریستی کرمان به‌شهادت رسید.

وی افزود: ۵۸۰ شهید طلبه و روحانی که در بین تمام اقشار جامعه بیشترین شهید را به نسبت جمعیت جامعه خویش به خودشان اختصاص دادند و بسیاری از اقشار دیگر که شهدای قابل توجهی را تقدیم کردند؛ شهدای دوران مبارزه انقلاب اسلامی، شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی، شهدای دوران دفاع انقلاب، شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت، شهدای مدافع سلامت، شهدای جهادگر، شهدایی عرصه علم و فناوری و دانشمند ما و شهدای ترور در تهران ما به ویژه در سال ۶۰ که البته تا همین روزها نیز ادامه دارد.

سردار حسن زاده تصریح کرد: ۸۴۰ ترور در تهران صورت گرفته که حاصل آن قریب به ۶۰۰ شهید ترور در تهران است.

فرمناده سپاه محمد رسوالله تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کنگره یعنی سلسله‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، یادواره‌ها و تولیدات هنری و فرهنگی که یاد و نام و خاطره شهدا را زنده نگه بدارد؛ مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی ادامه داد: بزرگداشت شهدا یعنی پاسداشت مقام شهادت؛ یعنی اصالت بخشیدن به تمام اهداف و آرمان‌های شهدای عزیز و گرانقدرمان، یعنی تکریم مقام خانواده شهدا، یعنی ادامه حرکت جهادی، یعنی ادامه این مسیر و فرهنگ شهادت طلبی، فرهنگ ایثار مجاهدت، فرهنگ مقاومت که اگر در طول این دو تا سه سال اخیر که کنگره ملی ۲۴ هزار شهید تهران کار خودش را آغاز کرده دائماً به این موضوعات پرداخته که به معنای اصالت دادن هرچه بیشتر و روز افزون به اهداف و آرمان‌های بلند شهداست.

سردار حسن زاده با بیان اینکه هرچه می‌توانیم همه ما باید تلاش کنیم یاد و نام و خاطره و فرهنگ شهدا زنده نگه داشته شود، افزود: امام عزیزمان فرمود که اگر یک ملتی شهادت را سعادت خود بداند آن ملت شکست ندارد؛ مقام معظم رهبری فرمودند که اگر در یک جامعه شهادت طلبی شد سرمشق و سرلوحه شد، آن جامعه همیشه و همواره سربلند است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تصریح کرد: امروز اگر ما در جامعه خودمان شاهد سربلندی، آرامش، آسایش و عزتمندی هستیم و اگر امروز ما در مولفه‌های مختلف قدرت دست برتر را داریم همه این‌ها به برکت خون شهدا است و به برکت فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت، شهادت، ایستادگی و پایداری است که شهدای عزیزمان برای ما به ارمغان آوردند و تا وقتی که این ملت ملت امام حسین است و تا وقتی که این ملت رسم و راه و مرام و منش و سبک شهدا را بهترین سبک زندگی ایرانی اسلامی خودش می‌داند و مشی شهدا را بهترین مشی زندگی می‌داند به نظام و این کشور و این ملت حتماً سربلند است.

وی در تشریح اقدمات صورت گرفته در طول مدت اخیر به دیدار از ۲۹ خانواده شهید،جانباز، ایثارگر و آزاده، برگزاری ۱۱۰۰۰ یادواره شهدا، توزیع ۱۲۴۰۰۰ بسته کمک مومنانه، ۱۰۲۴ سری جهیزیه و ۲۴ هزار بسته لوازم تحریر اشاره کرد.

سردار حسن زاده همچنین در ادامه عنوان کرد: پویش ۲۴۰۰۰ ختم قرآن به نیابت از ۲۴۰۰۰ شهید، حضور ۲۴۰۰۰ دانش آموز و نوجوان در در مراسم اعتکاف به نیابت از ۲۴۰۰۰ شهید، تالیف و رونمایی بالغ بر ۲۰۰ عنوان کتاب مربوط به کارنامه‌های عملیاتی و مربوط به زندگی‌نامه شهدا و تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان، تالیف بالغ بر ۲۰۰ آثار فرهنگی هنری و رسانه‌ای و دیجیتال و همچنین رونمایی از آثار فاخر هنری بنام سمفونی ساحت حماسه صورت گرفت.

وی، همچنین از برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی و الهی، یادواره شهدای طلاب و روحانیون، یادواره شهدای دانش آموزی را در روزهای آینده خبرداد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: مراسم نهایی و اصلی کنگره 24000 شهید تهران بزرگ که صبح روز یازدهم بهمن ماه در در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار