کد خبر : 1540
تاریخ انتشار : شنبه 17 فوریه 2024 - 21:09
-

نسل کشی فلسطینی ها

سیاسی

اسرائیل در ادامه نسل کشی در فلسطین اشغالی برای حمله قریب الوقوع به رفح آماده می شود!

اسرائیل در ادامه نسل کشی در فلسطین اشغالی برای حمله قریب الوقوع به رفح آماده می شود!
دادگاه بین المللی دادگستری درخواست آفریقای جنوبی برای اعمال تدابیر فوری اضافی برای حفاظت از شهر رفح در جنوب نوار غزه را رد کرد

© رویترز
به گزارش وصال نیوز به نقل از رویترز روز جمعه، دادگاه بین المللی دادگستری درخواست آفریقای جنوبی برای اعمال تدابیر فوری اضافی برای حفاظت از شهر رفح در جنوب نوار غزه را رد کرد،اما همچنین تاکید کرد که اسرائیل باید به اقدامات قبلی که در اواخر ژانویه گذشته در مقدماتی اعمال شده بود احترام بگذارد. مرحله، در شکایت نسل کشی که آفریقای جنوبی علیه اسرائیل ارائه کرد.

دادگاه سازمان ملل در بیانیه خود اعلام کرد: «وضعیت خطرناک رفح مستلزم اجرای فوری و مؤثر اقدامات موقتی است که در 26 ژانویه 2024 به دستور دادگاه صادر شده است که در تمام بخش‌های نوار غزه از جمله رفح اعمال می‌شود».

متاسفانه با فشار لابی های صهیونیستی، دادگاه بین المللی لاهه اعلام کرد، “وضعیت نیازی به ارجاع به اقدامات موقت اضافی” در مورد رفح ندارد.

دادگاه اضافه کرد که اسرائیل “مسلط است به طور کامل به تعهدات خود تحت کنوانسیون نسل کشی و دستور فوق الذکر، از جمله تضمین امنیت و امنیت فلسطینیان در نوار غزه، عمل کند.”

روز سه‌شنبه، آفریقای جنوبی اعلام کرد که «درخواستی فوری» به دیوان دادگستری بین‌المللی ارائه کرده است تا بررسی کند که آیا عملیات نظامی اسرائیل در هدف قرار دادن رفح غزه، دستورات موقت صادر شده توسط دادگاه در یک پرونده نسل‌کشی در ماه گذشته را نقض می‌کند یا خیر.

روز پنجشنبه، اسرائیل از دادگاه خواست که درخواست «بسیار عجیب و نامناسب» آفریقای جنوبی را رد کند.
اسرائیل ارتکاب نسل کشی در غزه را رد می کند و می گوید که فقط حماس را هدف قرار می دهد.

با این حال، دادگاه ماه گذشته به اسرائیل دستور داد تا هر آنچه در توان دارد برای جلوگیری از “مرگ، ویرانی و هرگونه اقدام نسل کشی در غزه” انجام دهد، اما از صدور دستور پایان دادن به حمله ای که منجر به ویرانی نوار فلسطین شد، خودداری کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار