کد خبر : 1546
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 فوریه 2024 - 11:26
-

اسرائیلی‌ها مقابل اقامتگاه نتانیاهو: فورا با حماس توافق کن

اسرائیلی‌ها مقابل اقامتگاه نتانیاهو: فورا با حماس توافق کن

صدها اسرائیلی دوشنبه شب در مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در قدس اشغالی تظاهرات کردند و خواستار توافق فوری با جنبش حماس برای تبادل اسرا شدند. به گزارش وصال نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «نتانیاهو، خسته شدم، از ۴ ماه بودن در خیابان‌ها خسته شده‌ام، چه دنیای دیوانه‌کننده‌ای برای ما

صدها اسرائیلی دوشنبه شب در مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در قدس اشغالی تظاهرات کردند و خواستار توافق فوری با جنبش حماس برای تبادل اسرا شدند.
به گزارش وصال نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «نتانیاهو، خسته شدم، از ۴ ماه بودن در خیابان‌ها خسته شده‌ام، چه دنیای دیوانه‌کننده‌ای برای ما ساخته‌ای» . این را الا همسر یورام متزگر اسیر ۸۰ ساله اسرائیلی گفت.
روزنامه هاآرتص با انتشار سخنان الا در جمع تظاهرات‌کنندگان شب گذشته در مقابل مقر اقامت نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در خیابان غزه در قدس، به نقل از او نوشت که خیلی دوست دارد بداند اگر دختر نتانیاهو جای او بود چه می‌کرد؟

بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی که اغلب آنها زن بودند، پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «رد سند توافق تبادل اسرا به منزله حکم اعدام گروگان‌ها است».
پنجشنبه پیش نتانیاهو، مانع سفر هیأت اسرائیلی به قاهره برای ازسرگیری مذاکرات تبادل اسرا شد. این در حالی بود که از سه‌شنبه پیش قاهره میزبان مذاکرات اولیه در این خصوص با حضور یک هیأت اسرائیلی به ریاست رئیس موساد دیوید بارنیا و رئیس سیا ویلیام برنز، رئیس دستگاه اطلاعات مصر عباس کامل و نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بود.

اما رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که رفتن هیأت اول به قاهره نیز تشریفاتی و به اصرار رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن بود و تل‌آویو حاضر به توقف جنگ و تبادل اسرا و آزادی ۱۳۴ اسیر خود نزد مقاومت نیست.
روند اعتراضات خانواده‌های اسرای اسرائیلی از هفتادمین روز جنگ علیه غزه، شدت بیشتری گرفته و مخالفان ادامه جنگ تاکنون بارها در میدان کاپلان مرکز تل‌آویو یا مقابل مقر وزارت جنگ دست به تحصن زده‌اند و شب گذشته نیز با دادن شعار در قدس اشغالی خواستار توافق فوری برای آزادی اسرایشان شدند.
این تظاهرات نیز به خشونت کشیده شد زیرا برخی از معترضان بمب‌های دودزا پرتاب کردند و پلیس نیز برای متفرق کردن آنها متوسل به زور شد و حتی یکی از معترضان را بازداشت کرد.
#تبادل_اسرا
#تظاهرات
#نتانیاهو
#اسرائیل
#غزه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار