کد خبر : 1053
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 نوامبر 2023 - 9:27
-

موساد وارد فاز عملیاتی علیه ایران شد

موساد وارد فاز عملیاتی علیه ایران شد

در عملیات مشترک وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و طالبان، ۳مامور موساد با ملیت ایرانی در مناطق کوهستانی بین دو کشور دستگیر شدند.  این سه مامور قصد داشتند پهپادهای انتحاری از سوی مرز افغانستان به سمت اهدافی در ایران پرتاب کنند.» نگاهی به این خبر و بررسی ابعاد آن نشان دهنده شکست سخت و سنگین

در عملیات مشترک وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و طالبان، ۳مامور موساد با ملیت ایرانی در مناطق کوهستانی بین دو کشور دستگیر شدند.

 این سه مامور قصد داشتند پهپادهای انتحاری از سوی مرز افغانستان به سمت اهدافی در ایران پرتاب کنند.» نگاهی به این خبر و بررسی ابعاد آن نشان دهنده شکست سخت و سنگین اسرائیل در ورود به غزه و  تضعیف حماس است. از این رو به نظر آن‌ها سعی دارند وارد پازل جدیدی علیه تهران شوند چرا که موساد و سازمان‌های امنیتی اسرائیل تهران را عامل اقدامات حماس علیه خود می‌دانند. حال اینکه بسیاری از مقامات سیاسی و امنیتی جهان از جمله رئیس جمهور، وزیرجنگ و مقامات امنیتی آمریکا صراحتا اعلام کرده‌اند که ردی از ایران در عملیات حماس علیه اسرائیل دیده نمی‌شود. با این وجود هیچ بعید نیست که اسرائیل بخواهد امنیت در تهران را به چالش بکشد. موردی که مدنظر مقامات امنیتی تهران است و موفقیت‌های زیادی هم در این زمینه به دست آورده‌اند که نمونه آن عملیات اخیر سازمان‌های امنیتی ایران و طالبان در شناسایی جاسوسان عملیاتی موساد علیه اهدافی در ایران است. همچنین چندی قبل بود که مقامات ترکیه اعلام کردند که ۱۱ تن از اعضای یک شبکه وابسته به موساد را، که علیه فعالیت‌های تجاری ایران در استانبول اقدام می‌کردند، بازداشت کرده‌اند. یورونیوز در این ارتباط نوشت: سازمان اطلاعات ملی ترکیه می‌گوید شبکه جاسوسی موساد، یک شرکت و ۲۳ نفر را که روابط تجاری با ایران داشتند، هدف قرار داده بود.

*ترورهای کور در تهران

بارها رسانه‌های داخلی ایران کلیپ‌ها ، فیلم‌‌ها و سریال‌های زیادی در ارتباط با تلاش‌های سازمان‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل در ایران ساخته‌ و به نمایش گذاشته‌اند که مشخص می‌کند که موساد همواره به دنبال اهدافی در ایران بوده است. از این رو می‌توان حدس‌هایی در ارتباط با این عملیات‌ها زد. زمانی که دانشمندان هسته‌ای ایران در یک بازه زمانی معین یکی بعد از دیگری ترور می‌شدند. تحلیل‌هایی در مورد دست داشتن سرویس‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل در این  اقدامات تروریستی ناجوانمردانه ارائه می‌شد. از سوی دیگر بعضا خبرهایی در مورد برخی عملیات‌های خرابکارانه در سایت‌های هسته‌ای ایران منتشر شده که در مقام تحلیل می‌توان اینگونه برداشت کرد که آمریکا و اسرائیل در این اقدامات با توجه به پیچیده بودن آن، نقش داشته‌اند. نگاهی به لیست جاسوسانی که همین چند وقت پیش از ایران آزاد شده‌اند نیز نشان می‌دهد باید اقدامات تروریستی این نهادها در ایران را تایید کرد. نمونه بارز این اقدامات، ترور شهید فخری‌زاده، دانشمند ایرانی است که بنا بر اظهارات کارشناسان و تحلیلگران یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه در ایران بوده است.

*اسرائیل از ایران چه می‌خواهد

اخیرا یکی از مقامات اسرائیلی در برابر حملات ویران کننده ابتدایی حماس اعلام کرده است که مناقشات در تل‌آویو را  به تهران خواهیم کشاند .   بنابراین  گزاره‌ای می‌توان تحلیل کرد که به رغم اینکه هم سید حسن نصرالله، هم مقامات ایران و هم مقامات آمریکا صراحتا از عدم نقش ایران در طوفان الاقصی خبر داده‌اند اما اسرائیلی‌‌ها راس محور مقاومت را عامل وضعیت و چالشی که امروز در آن گرفتار آمده؛ می‌داند و در صدد است که در برابر آن طوفان ویرانگر اقداماتی حتی کوچک در ایران انجام دهد تا بتواند به نوعی اقدامی بازدارنده علیه تهران را به نتیجه برساند. حال اینکه  همان طور که  سید حسن نصرالله اعلام کرده فرماندهان محور مقاومت هستند که در منطقه در مورد هر اقدامی تصمیم می‌گیرند  و به عبارت بهتر همان طور که مقامات غربی و خصوصا آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند هیچ ردی از سوی ایران در طوفان الاقصی، عملیات علیه پایگاه‌های آمریکایی در عراق،  موشک و پهپاد پراکنی‌های حوثی‌ها یمن و دیگر نیروهای مقاومت در منطقه دیده نمی‌شود هر چند ایران صراحتا اعلام کرده است که حمایت معنوی خود را از محور مقاومت ادامه خواهد داد.

* سیاست صبر و مدارا در تهران

از سوی دیگر در برابر نفرت پراکنی‌های اسرائیل علیه ایران در منطقه اما تهران سیاست صبر و تاکید بر مقاومت را پیش گرفته است. به طوری که همان طور که مشاهده می‌شود این روزها کف خیابان‌های نیویورک؛ لندن و بسیاری از کشورهای اروپایی راهپیمایی‌هایی علیه اسرائیل در حال شکل گیری است و تل‌آویو  هر مقدار بخواهد در غزه پیش برود، سیاست کوچ فلسطینیان را دنبال کند و یا به عملیاتی کردن هر سیاست دیگری فکر کند،  با وجدان‌های آگاه در جهان روبرو خواهد شد.

منبع : آرمان ملی – احسان اسقایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار