کد خبر : 1098
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 نوامبر 2023 - 18:41
-

آیت‌الله رئیسی: هیچ کشوری جرات تعرض به ایران را ندارد

آیت‌الله رئیسی: هیچ کشوری جرات تعرض به ایران را ندارد

شهرکرد- ایرنا- رییس‌جمهور گفت: ایران اسلامی در صنعت نظامی به تولیدات پیشرفته‌ نائل شده و همین موضوع برای کشور قدرت ایجاد کرده است بطوریکه امروز هیچ کشوری نمی‌تواند در ذهن خود جُرات تعرض به این سرزمین را بپروراند. به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در دیدار با اقشار مختلف

شهرکرد- ایرنا- رییس‌جمهور گفت: ایران اسلامی در صنعت نظامی به تولیدات پیشرفته‌ نائل شده و همین موضوع برای کشور قدرت ایجاد کرده است بطوریکه امروز هیچ کشوری نمی‌تواند در ذهن خود جُرات تعرض به این سرزمین را بپروراند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در دیدار با اقشار مختلف مردم این استان که در مُصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، قدرت ایران اسلامی را ناشی از همراهی و حضور همیشه در صحنه مردم اعلام کرد و افزود: ما بدون پشتوانه مردمی نمی‌توانیم کاری کنیم.

وی ادامه داد: همین همراهی و حضور مردم است که به ما کارگزاران و مسوولان قدرت بخشیده و سبب شده است که در اعلام مواضع صریح جمهوری اسلامی در ریاض بدون هیچگونه لکنت زبانی، سخن بگوییم.

رییس‌ دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه ایران قوی در مقابل نظام سلطه ایستاده است، تصریح کرد: همچنان که وجود صنایع نظامی و نیروهای مسلح برای کشور قدرت‌آفرین است، قدرت اقتصادی، علم و فناروی و دانش، خون شهدا و نیز همراهی مردم نیز برای کشورمان ایجاد قدرت و اقتدار می‌کند.

آیت‌الله رئیسی، اقتدار جمهوری اسلامی را ناشی از قدرت مردم توصیف کرد و افزود: شهدا و ایثارگران در شکل‌گیری این قدرت نقش بسزایی دارند و در ادامه نیز این قدرت باید همچنان تقویت شود.

عمر رژیم صهیونیستی رو به پایان است

وی در ادامه با ابراز ناراحتی نسبت به ظلمی که هم اینک در سرزمین‌های اشغالی در حق مردم بی‌گناه فلسطین از سوی نظام سلطه و رژیم صهیونیستی تحمیل شده است، گفت: این روزها همه شما مردم کشور، امت اسلامی و جامعه بشری برای غزه غصه‌دار هستند و تمام بشریت با همه وجود از نظام سلطه، آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در غرب و اروپا اعلام نفرت و بیزاری می‌کنند اما من می‌خواهم یک نوید قرآنی بدهم که این غم و غُصه به پایان خواهد رسید و بدست انتقام الهی عمر رژیم صهیونیستی به پایان می‌رسد و مردم عزیز و مُقتدر فلسطین به حقوق خود خواهند رسید و بالمآل شرافت در مقابل شرارت پیروز است.

رییس‌ جمهور کشورمان در ادامه با قدردانی از حضور گسترده مردم استان چهارمحال و بختیاری در آیین استقبال از اعضای هیات دولت تصریح کرد: این محبت و ابراز لطف مربوط به بنده طلبه نیست بلکه مربوط به نظام و انقلاب است و بابت آن از شما مردم تشکر می‌کنم.

آیت‌الله رئیسی افزود: مردم این سرزمین همواره امتحان خود را بخوبی پس داده‌اند و با همه وجود در برابر ناملایمت‌ها ایستادگی کرده‌اند و این ادعا نشانه صدق دارد و گواه آن نیز تقدیم ۲ هزار و ۵۰۰ شهید، هفت هزار جانباز و ایثارگر و ایستادگی و مقاومت مردمان این سرزمین غیور در همه عرصه‌هاست.

وی ادامه داد: عشایر، بختیاری‌ها، لُرها، تُرک‌‎ها و فارس‌ها همواره نشان داده‌اند که به کشور و ولایت وفادارند و پای ارزش‌های نظام ایستاده‌اند و خدمت به شما را ما افتخاری برای خود و همه دولتمردان می دانیم و معتقدیم خدمت به مردم برای همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری به مردم و کشور قرار دارند، افتخار بزرگی است.

رییس دولت سیزدهم با اشاره به عملکرد مدیران و مسوولان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آنچه در این مدت در این استان انجام شده، یک کار جهادی بوده و سرعت اجرای طرح‌های این خطه از جمله طرح‌های آبرسانی آن در طول ۲ سال اخیر ۱۳ برابر سال‌های گذشته بوده است.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: امروز آنچه در سفر نخست هیات دولت به این استان وعده داده شده، در باره موضوع آبرسانی تحقق یافته و ۶۵ درصد از تنش‌های آبی شهرها و روستاهای منطقه به یُمن بهره برداری از طرح‌ها رفع شده و بقیه طرح‌ها نیز در دست اجراست.

رفع تنش آبی ۳۵۰۰ روستا

وی رفع تنش آبی در ۱۰ هزار روستای کشور را هدفگذاری دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: از این تعداد تاکنون سه هزار و ۵۰۰ روستا از تنش آبی خارج شده است و این مهم برای بقیه روستاها نیز تا پایان دولت محقق می‌شود.

رییس‌ جمهور با تاکید بر اینکه ما در کشورمان کمبود آب نداریم، بیان داشت: آنچه در این زمینه باید لحاظ شود مدیریت آب است بطوریکه در سال‌های گذشته می‌شد با اعتبارات کمتری طرح‌های آبرسانی را به سرانجام رساند و بطور مثال برای احداث یک سد در سال‌های گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز بود اما امروز این میزان به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان در ۲ سال گذشته هشت برابر افزایش یافته و صادرات غیرنفتی‌اش ۲۰۰ درصد رشد داشته و ۶۸ واحد صنعتی راکد آن به چرخه تولید بازگشته‌ است هرچند به این وضعیت نیز قانع نیستیم و باید بیش از این کار شود.

وی، بیکاری را یکی از دغدغه‌های مردم استان چهارمحال و بختیاری و کشور عنوان کرد و گفت: آمارهای موجود حاکی از آنست که میزان بیکاری در این استان در حال کاهش است.

آیت‌الله رئیسی با بیان‌اینکه بخش قابل توجهی از مُصوبات دور نخست سفر در این استان محقق شده است، گفت: مُصوبات باقی‌ مانده نیز در دست اجراست و با قوت پیگیری می‌شود تا به سامان برسد.

تامین مسکن در کشور را بصورت روزانه پیگیری می‌کنم

رییس دولت سیزدهم در باره دغدغه‌های خود در باره تامین مسکن بویژه برای زوج‌های جوان و خانواده‌های دارای چند فرزند نیز گفت: تامین مسکن در کشور را بصورت روزانه پیگیری می‌کنم و طرح نهضت تولید مسکن باید با قوت در سطح استان‌ها ادامه یابد.

آیت‌الله رئیسی افزود: امروز چهار هزار مسکن روستایی در سطح استان چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‌شود و علاه‌ بر آن ۲۰۰ هکتار زمین نیز برای واگذاری به متقاضیان این استان آماده‌سازی شده است.

وی یادآور شد: مسکن، مساله ماست و استاندار و مدیران مربوطه می‌دانند و بیشتر هم باید بدانند که موضوع مسکن را تا حصول نتیجه کامل برای عموم مردم باید دنبال کنیم و من مساله مسکن را روزانه پیگیری می‌کنم.

رییس‌ دولت سیزدهم در خطاب به مدیران و کارکنان دستگاه‌های اداری گفت: کار مردم باید بدون پارتی‌بازی در ادارات پیگیری شود چراکه مردم انتظار دارند سازمان‌ها و ادارات با دلسوزی و محبت به کارشان رسیدگی کنند.

مجریان بعنوان وکیل مردم، مشکلات را حل کنند

آیت‌الله رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت اداری افزود: وقتی در دستگاه قضایی بودم و حالا هم که در قوه مُجریه مسوولیت دارم به همه کارکنان سازمان‌ها و ادارات می‌گویم که اگر شخصی از یک گوشه شهرستان و روستا مراجعه کرد و نه پول داشت که وکیل بگیرد و نه سواد حقوقی دارد که حق خود را بیان کند، همه ما بعنوان وکیل او و همه مردم، باید مشکل آنها را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: من بار دوم است که به این استان سفر می‌کنم اما اگر لازم باشد ۱۰ بار دیگر هم به چهارمحال و بختیاری سفر خواهم کرد تا مشکلات آن برطرف شود.

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه دشمن بدنبال مایوس کردن مردم است، تاکید کرد: دشمن تلاش دارد تا حرمان و یاس را بر دل‌ها حاکم کند اما وظیفه ما ایجاد امید است و مدیران و خدمتگزاران که در کسوت فعالیت های اجرایی هستند باید با همه وجود در دل مردم ایجاد امید کنند و هیچکس نباید ناامید شود زیرا آینده کشور ما بسیار روشن است.

آیت‌الله رئیسی افزود: رهبر فرزانه ما فرمود حق خسته شدن و ناامیدی ندارید چراکه تا قُله موفقیت راهی نمانده و امید است به برکت حضور مردم و عنایت خدا و اهل بیت(ع)، ملت ایران همچنان در عرصه های مختلف موفق باشد و با اراده پولادین خود قُله‌های پیشرفت را فتح کند.

به گزارش ایرنا، رییس‌ جمهور و اعضای هیات دولت، امروز پنجشنبه ۲۵ آبان در دومین سفر استانی خود به استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه بین‌المللی شهرکرد وارد این استان شدند.

دیدار با سران طوایف، دیدار با اقشار، نشست با مسئولان آب و فاضلاب و بنیاد نُخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه آیت‌الله رئیسی به استان چهارمحال و بختیاری است.

مقرر است در سفر یک روزه رئیس‌ جمهور به این استان ۳۰ طرح عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و علمی بهره‌‎برداری ‌شود.

بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار آبیاری نوین، ۶ طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمره برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری است. همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی، از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار