کد خبر : 1105
تاریخ انتشار : شنبه 18 نوامبر 2023 - 9:14
-

حماس اظهارات مقام ارشد اروپایی علیه این جنبش را محکوم کرد

حماس اظهارات مقام ارشد اروپایی علیه این جنبش را محکوم کرد

به گزارش وصال نیوز به نقل از ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب اظهارات جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه این جنبش را محکوم کرد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: ما اظهارات جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به‌ شدت محکوم می‌کنیم و

به گزارش وصال نیوز به نقل از ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب اظهارات جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه این جنبش را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: ما اظهارات جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به‌ شدت محکوم می‌کنیم و مطلقا آن را مردود و او را مسئول توجیه اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله کشتار زنان و کودکان و نقض حریم بیمارستان‌ها و مدارس می‌دانیم.

حماس افزوده است: بورل در کنفرانس مطبوعاتی در شهر رام‌الله زمانی که سعی داشت حق مردم فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگران را مخدوش کند، حقی که در حقوق بین‌الملل ضمانت شده است، حد و مرز ادب و دیپلماسی را زیر پا گذاشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: حقوق بین‌المللی که اکنون برای واشنگتن و اتحادیه اروپا فاقد ارزش است و آمریکا و اتحادیه اروپا این حقوق را با دادن چراغ سبز کشتار بیشتر مردم فلسطین به اشغالگران نقض می‌کنند.

حماس در پایان گفت: بار دیگر بر حق مردم فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگران تاکید می‌کنیم و این حق مشروع و قانونی فلسطینیان است و مردم فلسطین صاحب اصلی حاکمیت و سخن نهایی در سرزمینشان هستند و آنها از حقوق خود با هر ابزاری تا نابودی اشغالگران و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس دفاع می‌کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه طی سفر به مناطق اشغالی گفت که فلسطینی‌ها باید پس از پایان جنگ (رژیم) اسرائیل و حماس به زندگی در نوار غزه زیر نظر تشکیلات خودگردان ادامه دهند.

بورل همچنین با تهدید مقاومت اسلامی فلسطین گفته بود: حماس آینده‌ای ندارد.

بورل روز پنجشنبه وارد سرزمین‌های اشغالی شد که پیش از آن با مقامات کشورهای منطقه از جمله عربستان، قطر، بحرین و اردن دیدار کرده بود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار