کد خبر : 1168
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 نوامبر 2023 - 12:15
-

دستاوردهای بزرگ مقاومت در جنگ غزه

دستاوردهای بزرگ مقاومت در جنگ غزه
جنگ غزه جمعه گذشته (سوم آذر) در چهل و هشتمین روز خود شاهد تحولی عمیق بود، تحولی که ثابت کرد مقاومت و شهروندان فلسطین به رغم این که ۲۰ هزار شهید تقدیم کرده اند، اما دستاوردهای زیادی کسب کرده اند، دستاوردهایی که عملا ثابت می کند که رژیم صهیونیستی در این نبرد شکست خورده است.

 جنگ ترکیبی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی که با نام عملیات طوفان الاقصی از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز شد و جمعه گذشته (سوم آذر) به طور موقت متوقف گردید، جنگی کم نظیر بود که سه گروه مقاومت منطقه همچون حزب الله لبنان، انصارالله یمن و گروه های مقاومت عراق را در کنار مقاومت فلسطین قرار داد و هر چهار گروه مقاومت اسلامی منطقه در مقابل رژیم صهیونیستی صف آرایی کردند. جنگی که برای اولین بار از تاسیس رژیم صهیونیستی گروه های مقاومت منطقه را برای مقابله با آن در کنار هم قرار داد.

عملیات الاقصی که با موفقیت مقاومت فلسطین انجام شد در عین حال دوباره خوی ضدانسانی و متوحش سران تل آویو و حامیان غربی آن به ویژه آمریکا را نمایان کرد، چرا که سران رژیم صهیونیستی به جای نبرد با مقاومت فلسطین، شروع به جنگ با مردم فلسطین کردند و مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی نوار غزه را هدف بمباران های وحشیانه خود قرار دادند.

می توان گفت، شهادت بیش از ۲۰ هزار فلسطینی که هشت هزار و ۱۷۶ نفر آنها فقط کودک هستند و ویرانی بیش از ۵۰ درصد ساختمان ها، منازل مسکونی، آموزشی و درمانی نوار غزه با بمب های اهدایی آمریکا به رژیم صهیونیستی تنها دستاورد رژیم تل آویو بود، رژیمی که سران آن بارها ادعا کرده بودند که جنگ غزه با نابودی جنبش حماس پایان خواهد یافت که در عمل چنین نشد.

جنگ غزه را باید نماد صهیونیسم خواند، نمادی که جنایت و خونریزی اصل و اساس آن می باشد، به حدی که در میانه این نبرد و دقیقا زمانی که ارتش تا به دندان مسلح رژیم صهیونیستی فهمید که نمی تواند کاری در غزه به جز کشتار مردم عادی انجام دهد، به یکباره وزیر به اصطلاح میراث رژیم اسراییل اعلام کرد که باید بر روی غزه بمب اتم ریخت؛ موضوعی که نشان داد رژیم صهیونیستی زورش به مقاومت فلسطین نمی رسد و در عین حال نشانی دیگر بر تایید دارا بودن بمب اتم از سوی رژیم صهیونیستی است.

گروه های مقاومت اسلامی منطقه در طول ۴۸ روز جنگ غزه چه بلایی بر سر رژیم صهیونیستی آوردند:

آنچه در جنگ غزه متمایز از همه چیز است، تلفات سنگین انسانی و خسارت های نظامی و اقتصادی هنگفت رژیم صهیونیستی است. تحلیلگران مسایل منطقه معتقدند که رژیم صهیونیستی سه چیز را نمی تواند تحمل کنند: هلاکت نظامیان خود، خسارت های اقتصادی و طولانی شدن جنگ؛ مسایلی که در جنگ غزه هر سه مورد آن اتفاق افتاده است.

دستاوردهای بزرگ مقاومت در جنگ غزه

حماس و جهاد اسلامی

بنابر اعلام جنبش حماس با آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، رزمندگان مقاومت فلسطین موفق شدند ۳۳۵ تانک مرکاوای ۴، نفربر، خودروی زرهی، بولدوزر و بیل مکانیکی رژیم صهیونیستی را به طور کلی یا جزئی منهدم کنند.

از آغاز نبرد طوفان الاقصی، شمار صهیونیست های به هلاکت رسیده بنابر اعلام منابع صهیونیستی حدود ۱۵۰۰ نفر بوده که بیش از ۳۸۰ نفر آن از نظامیان صهیونیست هستند. هر چند منابع مقاومت شمار نظامیان صهیونیست در جنگ غزه را بسیار بیشتر از آمار اعلامی می دانند که یکی از اسناد صحت این خبر دفن ۵۰ نظامی صهیونیست طی یک روز و فقط در یک گورستان صهیونیست ها می باشد.

اگر به تلفات صهیونیست ها در دو جنگ ۳۳ روز سال ۲۰۰۶ و جنگ ۲۰۱۴ غزه بیندازیم به حجم خسارت های انسانی صهیونیست ها بیشتر پی می بریم.

در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی علیه لبنان، رژیم صهیونیستی طبق اعلام رسمی، ۱۶۵ نفر تلفات داد که از این میان ۱۲۱ کشته نظامی و ۴۴ کشته نیز شهرک نشین بودند و شمار زخمی های این رژیم نیز یک هزارو ۲۴۴ نظامی و ۴ هزار و ۲۶۲ شهرک نشین (که آنها هم نظامی هستند) اعلام شد؛ هر چند همان موقع این آمار زیر سوال رفت و شمار تلفات صهیونیست ها بسیار بیشتر از این تخمین زده شد.

در جنگ ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی علیه غزه نیز، طی پنجاه روز (البته طبق اعلام رسمی صهیونیست ها)، ۷۲ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و ۷۲۰ نظامی دیگر این رژیم هم زخمی شدند.

دستاوردهای بزرگ مقاومت در جنگ غزه

حزب الله لبنان

ستاد اطلاع رسانی جنگ حزب الله در دوم آذر با انتشار یک اینفوگرافی، آمار خسارت ها و تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را تا روز چهل و ششم جنگ غزه منتشر کرد که البته باید ۱۸ حمله دیگر رزمندگان این جنبش به مواضع صهیونیست ها در همین روز را به آن اضافه کرد.

بر اساس این اینفوگرافی، حزب الله ۲۷۵ حمله (به اضافه ۱۸ حمله) به ۴۰ موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جاری (۱۵ مهرماه) انجام داده است.

در این حملات، حزب الله ۳۵ سامانه جاسوسی، ۷۷ سامانه مخابراتی، ۲۱ سامانه پخش پارازیت و ۴۷ رادار رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را منهدم کرد.

رزمندگان حزب الله همچنین ۲۱ تانک، نفربر و خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را منهدم و ۳۵۴ نظامی ارتش این رژیم را کشته یا زخمی کرد.

همچنین ۱۷۰ دوربین نظارتی و جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در مرز با لبنان منهدم و سه پهپاد این رژیم نیز توسط رزمندگان حزب الله سرنگون شده است.

در این مدت، پنج شهرک صهیونیست نشین در شمال سرزمین های اشغالی نیز توسط رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان گلوله باران و راکت باران شد و نتیجه آن تخلیه ۳۵ شهرک صهیونیست نشین و فرار ۷۰ هزار شهرک نشین به عمق فلسطین اشغالی شد.

حزب الله لبنان در جنگ غزه توانست چندین پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط و در عین حال چندین عملیات موفق پهپادی علیه مواضع رژیم اشغالگر داشته باشد؛ عملیات هایی که خسارت زیادی به صهیونیست ها وارد کرد.

دستاوردهای بزرگ مقاومت در جنگ غزه

درخشش یمنی ها در جنگ غزه

رزمندگان یمنی با آغاز تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قرار دادن مردم آن، در کنار دیگر گروه های مقاومت اسلامی منطقه وارد صحنه نبرد با رژیم صهیونیستی شدند.

رزمندگان یمنی را باید اسطوره های مقاومت ضدصهیونیستی دانست، چرا که آنها در حالی به کمک مقاومت و مردم غزه شتافتند که خود از فروردین سال ۱۳۹۴ درگیر نبرد با جبهه غربی – عربی هستند و این مساله خود نشان داد که مردم و رزمندگان یمن چقدر از خود گذشته و پایبند به آرمان های فلسطین و در عین حال آماده مقابله با متجاوزان صهیونیست هستند.

در بین گروه های مقاومت، اقدام رزمندگان یمنی با توجه به بُعد مسافت بیش از ۱۵۰۰ کیلومتری با سرزمین های اشغالی با شلیک چندین موشک دوربرد و اعزام تعداد زیادی پهپاد انتحاری به بندر “ایلات” در جنوب و بندر حیفا در شمال سرزمین های اشغالی برای نابودی زیرساخت های این دو بندر، آزادی خواهان جهان را به تحسین وا داشت.

یکی دیگر از اقدامات کم نظیر رزمندگان یمنی در حمایت از مقاومت فلسطین توقیف کشتی «گلکسی لیدر» متعلق به رژیم صهیونیستی که حامل پنج هزار دستگاه خودروی برقی در روز یک شنبه (۲۸ آبانماه) در دریای سرخ با ۵۲ خدمه و سرنشین بود.

این اقدام جهادی رزمندگان یمنی با واکنش مثبت گروه های مقاومت منطقه به ویژه فلسطین و در عین حال با ناراحتی حامیان صهیونیست های اشغالگر و غاصب و حامیان غربی آن به ویژه سران واشنگتن مواجه شد و نشان داد که فلسطینیان تنها نیستند و گروه های مقاومت آماده یاری رساندن به آنها در هر شرایطی می باشند.

یک کشتی باری رژیم صهیونیستی نیز پنجشنبه گذشته (دوم آذر ماه/ قبل از برقراری آتش بس در جنگ غزه) در شمال دریای هند هدف حمله پهپادی قرار گرفت که باعث آتش سوزی در آن شد.

باید گفت اقدام رزمندگان یمنی و به ویژه دولت صنعا به رهبری انصارالله در توقیف کشتی اسرائیلی که در عملیاتی دقیق و حساب شده از حیث اطلاعاتی و نظامی انجام شد و انتقال آن به ساحل یمن، می تواند به مثابه یکی از کارآمدترین اقدام مقاومت منطقه در مقابله با رژیم صهیونیستی و توقف جنگ در غزه بود که با یاری خدا در کنار زحمات مقاومت فلسطین، حزب الله و مقاومت عراق علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا جواب داد و رژیم تل آویو با آتش بس موقت چهار روزه در غزه موافقت کرد.

باید گفت توقیف کشتی صهیونیستی توسط ارتش و رزمندگان یمنی عملا تجارت دریایی رژیم صهیونیستی در سایه تداوم حملات و تجاوزگری علیه نوار غزه را زیر سوال برد و نشان داد که اقدام جهادی یمنی ها کاملا کارساز بوده است.

توقیف کشتی صهیونیستی توسط نیروهای مسلح یمن را باید یک تحول مهم در جنگ غزه دانست، اقدامی که سران تل آویو و واشنگتن هرگز تصور نمی کردند که گلوی صهیونیست ها در دریای سرخ گرفته شود.

توقیف کشتی صهیونیستی نشان داد که تازه دست رزمندگان یمنی گرم شده و ادامه دار خواهد بود به حدی که «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن این اقدام را مقدمه ای برای گام‌های بعدی علیه رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد که «توقیف کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، سرآغاز عملیات دریایی آتی برای هدف قرار دادن ناوها، ناوچه ها و کشتی‌های تجاری اسرائیلی است».

در حال حاضر رژیم صهیونیستی قسمت زیادی از تجارت خود را با کشورهای جنوب شرق آسیا و در سه سال گذشته نیز با برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس توسعه زیادی داده که توقیف کشتی اسراییلی تمام برنامه های سران تل آویو را روی هوا داد چرا که دریای سرخ و تنگه استراتژیک باب المندب مسیر مهمی برای کشتی های جهان و رژیم اسراییل است که در روزهای اخیر فقط برای کشتی های رژیم صهیونیستی کاملا ناامن شده است.

باید گفت که اقدام ارتش یمن و انصارالله در توقیف کشتی اسراییلی، فقط به ضرر رژیم صهیونیستی نیست، بلکه ضربه مهلک به هیمنه آمریکا در دریای سرخ و اقیانوس هند نیز می باشد چرا که اقدام انصارالله در حالی انجام شده که چندین کشتی نظامی آمریکا در دریای سرخ حضور داشتند ولی کاری از دست آنها بر نیامد.

نکته بعد این که اقدام نیروهای یمنی نشان داد که یمنی ها به رغم آن که چندین سال است درگیر جنگ با ائتلاف عربی – آمریکایی بوده و در محاصره همه جانبه این ائتلاف قرار دارند ولی دست برتر را دریای سرخ و باب المندب دارند و در این شرایط سخت، مردم غزه را نه تنها فراموش نکرده اند، بلکه مردانه از آنها دفاع می کنند.

مساله بعد این که توقیف کشتی رژیم صهیونیستی نشان داد که محور مقاومت کاملا با هم هماهنگ است و به قدرتی جهانی تبدیل شده که استکبار جهانی توان مقابله با آن را ندارد و هر روز پر توان تر از قبل در منطقه ظاهر می شود.

دستاوردهای بزرگ مقاومت در جنگ غزه

ورود مقاومت عراق به نبرد با رژیم صهیونیستی و آمریکا

با شروع بمباران های مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی نوار غزه و هدف قرار دادن مردم این منطقه توسط بمب افکن های رژیم صهیونیستی و سپس ورود زمینی تانک ها و ارتش اسراییل به غزه، گروه های مقاومت اسلامی عراق نیز همچون حزب الله لبنان و انصارالله یمن وارد عرصه نبرد با رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان حامی اول رژیم صهیونیستی شدند.

یکی از اقدامات خوب مقاومت عراق در جنگ غزه هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی در دو کشور عراق و سوریه بود، اقدامی که گفته شد تا زمانی که بمباران های نوار غزه و عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد، مقاومت عراق آرام نخواهد نشست.

فشار به آمریکا به عنوان متحد اصلی رژیم صهیونیستی برنامه و هدف مقاومت عراق بود که در کنار اقدامات دیگر گروه های مقاومت اسلامی منطقه به ثمر نشست و رژیم صهیونیستی بالاخره در سوم آذر ماه آتش بس موقت (چهار روزه) در جنگ غزه را پذیرفت.

رزمندگان مقاومت عراق بنا بر اعتراف “سابرینا سینگ” معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از ۱۷ اکتبر (۱۰ روز پس از عملیات طوفان الاقصی از سوی گروههای مقاومت فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی) ۶۶ بار پایگاه های آمریکایی ها در سوریه و عراق را مورد حمله قرار دادند (پایگاههای آمریکایی ۳۲ بار در عراق و ۳۴ بار نیز در سوریه هدف قرار گرفتند)، اقدامی که دقیقا در راستای مقابله با رژیم صهیونیستی بود.

گروه های مقاومت عراق همچنین در طول جنگ غزه چندین بار بندر ایلات رژیم صهیونیستی را هدف پهپادهای انتهاری خود قرار دادند و خسارت هایی به آن وارد کردند.

دستاوردهای بزرگ مقاومت در جنگ غزه

خسارت های اقتصادی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

تجاوز وحشیانه رژیم اسراییل به نوار غزه، خسارت های سنگینی را به اقتصاد این رژیم وارد کرده است، به طوری که براساس برآوردهای رژیم صهیونیستی، این جنگ و آثار و پیامدهای آن ۲۰۰ میلیارد شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) معادل ۵۱ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست ها پیش بینی شد.

ارزیابی های اولیه نشان می دهد که هزینه و خسارت های جنگ غزه در یک ماه گذشته به رقم های سرسام آوری رسیده است. وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده که جنگ با مقاومت فلسطین و آثار و پیامدهای ناشی از آن حدود ۵۱ میلیارد دلار به این رژیم خسارت وارد خواهد کرد و اثرات آن بسیار گسترده تر از کووید-۱۹ خواهد بود.

چند روز پیش ۳۰۰ کارشناس اقتصادی رژیم صهیونیستی درباره خطر فروپاشی اقتصادی این رژِیم هشدار داده و خواستار انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از خسارت های بیشتر شده بودند.

این اقتصاددانان طی نامه ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر دارایی وی اعلام کرده بودند که «شما میزان بحرانی که اقتصاد اسرائیل با آن روبرو است را درک نمی کنید و باید شیوه کار خود را تغییر دهید».

آن ها اعلام کرده بودند که اقتصاد رژیم اسرائیل روزهای دشواری را سپری می کند و باید برای جلوگیری از خسارت های بیشتر اقدامات فوری انجام شود.

دفتر آمار رژیم صهیونیستی وابسته به این رژیم طی گزارشی با اشاره به تبعات کمرشکن جنگ علیه غزه بر اقتصاد اسراییل اعلام کرد: جنگ غزه تعداد بیکاران اسرائیل را از ۱۶۳ هزار نفر در ماه سپتامبر به ۴۲۸ هزار نفر در ماه اکتبر افزایش داد در حالی که وزارت کار رژیم اشغالگر پیشتر به بیکار شدن ۷۶۰ هزار صهیونیست در پی جنگ غزه اذعان کرده بود.

دفتر آمار مرکزی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده که جنگ غزه موجب فرار دهها هزار شهرک نشین صهیونیست شده است که در نزدیکی مرز با غزه زندگی می‌کردند. (باید آمار فرار ۷۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در شمال سرزمین های اشغالی را نیز به آن افزود)

دفتر سرشماری و آمار رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که میزان بیکاری در سرزمین‌های اشغالی پس از آغاز عملیات مقاومت فلسطین علیه این رژیم در هفتم اکتبر چند برابر شده است.

عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی که علاوه بر تحمیل شکست نظامی به این رژیم، مشکلات اقتصادی شدیدی را نیز برای آن به همراه داشته است.

نظرسنجی انجام شده توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی در هفته سوم عملیات «طوفان الاقصی» و جنگ غزه نشان داد که ۶۵ درصد از شرکت‌ها در شمال و جنوب فلسطین اشغالی بیش از ۵۰ درصد از درآمد خود را از دست داده‌اند.

کارشناسان اقتصادی صهیونیست با اشاره به کاهش سرمایه‌گذاری، کاهش ارزش پول، افت بورس و تعطیلی صنعت، کشاورزی و کسب ‌وکارها، آینده اقتصادی رژیم صهیونیستی را تاریک ارزیابی کرده‌اند.

جنگ غزه همچنین تاثیرات مخربی بر گردشگری رژیم صهیونیستی گذاشته به طوری که طی ماه اکتبر گذشته این رژیم، شاهد کاهش ۷۶ درصدی ورود گردشگردان و لغو بیشتر پروازها به تل آویو بوده است. در ماه گذشته میلادی فقط ۸۹ هزار نفر از سرزمین های اشغالی دیدن کردند، در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته، شمار گردشگران ۳۶۹ هزار نفر بود.

طبق گزارش مرکز گردشگری رژیم صهیونیستی، طی ماه اکتبر ۸۹.۷ هزار گردشگر از سرزمین های اشغالی دیدن کردند که بیشتر آنها قبل از هفتم اکتبر یعنی پیش از شروع عملیات طوفان الاقصی وارد اراضی اشغالی شده بودند و این در حالی است که ۳۶۹ هزار نفر در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به این مناطق آمده بودند.

در همین حال چندی پیش نیز سایت «Secret Flights» مربوط به پروازها در گزارشی از کاهش قابل ملاحظه پروازهای فرودگاه بن گورین در تل آویو به میزان هشتاد درصد از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) خبر داد.

طبق این گزارش، در زمان جنگ روزانه فقط ۱۰۰ پرواز در فرودگاه بن گورین بر زمین می‌نشیند و این در مقایسه با ۵۰۰ پرواز معمولی قبل از جنگ است. بیشتر ترددها از سوی سه شرکت «العال، ارکیا و اسرائیل» انجام می‌شود و بیشتر شرکت‌های بین المللی، پروازهای خود را به سبب جنگ و افزایش شدید نرخ بیمه شرکت‌های پروازی، متوقف کرده‌اند. شرکت‌های سه گانه مزبور نیز به دلیل اینکه از سوی شرکت بیمه «انبال» رژیم صهیونیستی تحت پوشش هستند، توان ادامه پرواز را دارند.

در این گزارش آمده است: شرکت های اسرائیلی به هرجایی هم نمی‌توانند پرواز کنند، به طوری که شرکت «العال» پروازهای خود را به دوبلین، مارسی، استانبول، شرم الشیخ و توکیو متوقف کرده است. از سوی دیگر شرکت‌های هواپیمایی خارجی هم پرواز منظمی به فلسطین اشغالی و از آن ندارند از جمله هواپیمایی امارات، «فلای دبی» و «بلو برد».

چندی پیش نیز روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده بود که اگر حمله زمینی در غزه سه ماه طول بکشد و ادامه یابد، اقتصاد اسرائیل دچار فروپاشی می‌شود.

این رسانه آمریکایی به نقل از مقامات صهیونیست که به نام و سمت آنها اشاره نکرده، افزود: بحث‌های شدیدی بر سر زمان خروج برخی از نظامیان ذخیره و راه انداختن دوباره اقتصاد اسراییل وجود دارد.

واشنگتن پست همچنین نوشت: اکثر فرماندهان ارشد اسرائیلی پیش‌بینی ‌کرده اند که شمار نظامیان این رژیم کاهش یابد و ظرف یک یا دو ماه از شهرها عقب نشینی کنند، اقدامی که عملا اتفاق افتاد.

دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی امروز هم در گزارشی با اشاره به آسیب های اقتصادی که در جنگ غزه گریبان بخش اقتصادی رژیم صهیونیستی را گرفته، تاکید کرد که شرکت های کوچک اسراییل از هفتم اکتبر(۱۵مهر) تاکنون خسارت‌های زیادی دیدند.

بنابر این گزارش، شرکت‌های غیرفعال در سرزمین اشغالی از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور گسترده آسیب دیدند و به طور موقت تعطیل شدند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت هم اعلام کرد که شرکت‌های کوچک به دلیل جنگ موجود آسیب‌های زیادی دیده اند

بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده تقریبا ۵۹ درصد از شرکت های موجود در جنوب (غلاف غزه) از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی میزان فعالیتشان به کم‌ترین حد رسیده است.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از برخی تجار در شمال سرزمین‌های اشغالی (مرزهای لبنان) نیز تاکید کردند که وضعیت فعالیت تجاری آن‌ها بحرانی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار