کد خبر : 1185
تاریخ انتشار : جمعه 1 دسامبر 2023 - 15:18
-

گروه سیاسی

امیرعبداللهیان خطاب به صهیونیست‌ها و آمریکا: حملات به غزه را فورا متوقف کنید

امیرعبداللهیان خطاب به صهیونیست‌ها و آمریکا: حملات به غزه را فورا متوقف کنید
وزیر امور خارجه در واکنش به دور جدید حملات رژیم صهیونیستی، خطاب به صهیونیست‌ها و حامیانش از جمله آمریکا با بیان اینکه وجود ناو جنگی تمام کننده نیست و وجود اراده فلسطینی تمام کننده است، خواستار توقف فوری حملات به غزه شد.

به گزارش وصال نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه از صبح امروز (جمعه) دهم آذر ماه بعد از حدود یک هفته از آتش بس موقت که چند بار تمدید شد، از سر گرفته شد و براساس آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون ۲۶ نفر در این حملات که همه نقاط غزه را هدف قرار  داده، شهید شده و ده‌ها نفر هم زخمی شده‌اند.

این حملات در حالی از سر گرفته شده که مقامات قطر عنوان کرده‌اند که مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها برای تمدید آتش بس در جریان است. این حملات جدید واکنش وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان را به همراه داشت.

او امروز (جمعه) دهم آذر ماه در شبکه اجتماعی ایکس با بیان اینکه راه‌حلی جز استمرار آتش‌بس و ارسال گسترده کمک‌های انسانی در غزه و توافق بر سر تبادل اسرای طرفین وجود ندارد، تصریح کرد: اسرا با جنگ آزاد نمی شوند، بلکه در بمباران‌ها کشته می‌شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی استمرار جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی را نسل‌کشی جدید در غزه و کرانه باختری خواند و یادآور شد: گویا آنان به تبعات سخت بازگشت به جنگ فکر نمی‌کنند.

امیرعبداللهیان که پیش از این نیز نسبت به گسترش دامنه جنگ در منطقه هشدار داده بود با اشاره به اعزام ناوهای جنگی آمریکا به منطقه و همچنین ناو جنگی اخیری که انگلیس به منطقه گسیل کرد، افزود: وجود ناو جنگی تمام کننده نیست، وجود «اراده فلسطینی»تمام کننده است.

وزیر امور خارجه خطاب به رژیم صهیونیستی و حامیانش به ویژه آمریکا تصریح کرد: تا دیر نشده حملات به غزه را فورا متوقف کنید.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی هم پیش از این به این حملات واکنش نشان داد و مسؤولیت سیاسی و حقوقی تداوم تجاوز و استمرار کشتار سبعانه مردم ‎فلسطین، علاوه بر جنایتکاران رژیم‌ صهیونیستی را بر عهده دولت آمریکا و چند دولت معدود حامی این رژیم آپارتاید خواند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار