کد خبر : 1306
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 دسامبر 2023 - 11:32
-

سیاسی

رهبر انصارالله یمن: ترسی از تهدیدهای آمریکا نداریم/ برای جنگ مستقیم با آمریکا و صهیونیست‌ها آماده‌ایم

رهبر انصارالله یمن: ترسی از تهدیدهای آمریکا نداریم/ برای جنگ مستقیم با آمریکا و صهیونیست‌ها آماده‌ایم
رهبر انصارالله یمن، آمریکایی‌ها را شریک جنایات صهیونیست‌ها در حق ملت فلسطین دانست و گفت : آمریکایی‌ها از همان لحظه نخست تجاوزات به نوار غزه، شریک صهیونیست‌ها در جنایاتشان هستند.

 

رهبر انصارالله یمن، آمریکایی‌ها را شریک جنایات صهیونیست‌ها در حق ملت فلسطین دانست و گفت : آمریکایی‌ها از همان لحظه نخست تجاوزات به نوار غزه، شریک صهیونیست‌ها در جنایاتشان هستند.

به گزارش وصال نیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن طی سخنانی اظهار داشت: 75 سال است که دشمن صهیونیستی به تجاوزات خود علیه ملت فلسطین در نوار غزه ادامه داده و فجیع ترین جنایات را مرتکب شده است.

وی افزود: دشمن صهیونیستی ملت فلسطین را با هر ابزاری از جمله کشتار وحشیانه،گرسنه نگه داشتن، محاصره و جلوگیری از غذا و دارو، هدف قرار می‌دهد.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های  فلسطین در غزه گفت: ارتش دشمن بیمارستان‌های غزه را هدف اصلی و آشکار حملات زمینی خود قرار داد و در اقدامی بی‌سابقه حمله نظامی علیه بیمارستان الشفاء و دیگر بیمارستان‌ها را اعلام کرد.

سید عبدالملک الحوثی، آمریکایی‌ها را شریک جنایات صهیونیست‌ها دانست و گفت: آمریکایی‌ها از همان لحظه نخست تجاوزات به  نوار غزه، شریک صهیونیست‌ها در جنایاتشان هستند، آنها کارشناسان نظامی خود را برای مدیریت و برنامه ریزی به فلسطین اشغالی اعزام کرده و صهیونیست‌ها را به هزاران بمب ویرانگر مجهز کردند.

وی افزود: آمریکایی‌ها، صهیونیستها را به تسلیحات ممنوعه بین المللی تجهیز کرده و هزینه‌های مالی عملیات نظامی آنها را تامین کرده و هواپیماهای شناسایی خود را برای کمک اطلاعاتی ارسال کردند.

بیشتر بخوانید

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: آمریکایی‌ها علاوه بر ارائه تمام  اشکال کمک‌های نظامی و مالی به رژیم صهیونیستی به حمایت سیاسی از این رژیم پرداختند. آمریکایی‌ها تمام کشورهای منطقه را از هرگونه همکاری با ملت فلسطین برحذر داشته و آنها را تهدید کردند.

وی در این باره به تهدید کشورهای منطقه از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: هدف آمریکایی‌ها از تهدید کشورهای منطقه این است که شرایط کافی را برای صهیونیست‌ها برای ارتکاب جنایات بدون اعتراض هیچ احدی فراهم کنند. حتی در سطح وارد کردن غذا و دارو و رساندن آن به ملت فلسطین در غزه، هیچ چیزی بدون موافقت آمریکا و اسرائیل وارد نمی‌شود.

رهبر انصارالله یمن گفت: هنگامی که صحنه‌های فاجعه بار از هزاران زن و کودکی را که با بمب‌های آمریکایی کشته می شوند، می‌بینیم و نیز حالت گرسنگی شدید فلسطینیان، باید شراکت و همدستی آمریکا در تمام این جنایات را یادآور شویم. آمریکا بازوی دیگر صهیونیسم جهانی است که رئیس جمهور آمریکا صراحتا به تعلق و وابستگی خود به آن افتخار می‌کند و بر اساس رویکرد آنها حرکت می‌کند.

سید عبدالملک الحوثی تاکید کرد: کسانی که در آمریکا برای حمایت از اسرائیل اقدام می‌کنند، صهیونیستهای آمریکایی و لابی صهیونیستی هستند که آمریکا را مدیریت می‌کنند. جنایات رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه، ماهیت جنایتکارانه صهیونیستها را نمایان کرده است.

وی با اشاره به پایگاه‌های آمریکا در منطقه گفت: آمریکا، پایگاه‌هایش در منطقه را به عنوان مکانهایی برای پشتیبانی از دشمن صهیونیستی تبدیل کرده و تمام انبارهای تسلیحات خود حتی در کشورهای عربی را برای حمایت از اسرائیل به خدمت گرفته است.

رهبر انصارالله یمن به مخالفت‌های آمریکا با تصویب قطعنامه در شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه  اشاره کرد و گفت: آمریکا با هر قطعنامه‌ای در سازمان ملل برای برقراری آتش بس مخالفت کرده و بر ادامه کشتار و جنایات در غزه پافشاری می‌کند.

سید عبدالملک افزود: آمریکا که خود را به عنوان ناظر صلح در خاورمیانه معرفی می‌کند، در حالی که با هر قطعنامه‌ای برای آتش بس در غزه مخالفت کرده و بر ادامه کشتار غیرنظامیان اصرار می ورزد.

وی تاکید کرد: آمریکا مانع هرگونه تحرکی برای حمایت از غیرنظامیان در فلسطین می‌شود و در برابر هرگونه تلاشی برای تامین نیازهای ملت فلسطین در زمینه غذایی و دارویی مانع تراشی می‌کند. آمریکا برای اینکه اسرائیل جنایات خود را در غزه مرتکب شود، تمام اشکال حمایت از این رژیم را فراهم کرده است.

رهبر انصار الله یمن گفت: آمریکا و اسرائیل، هر دو بازوهای صهیونیسم جهانی هستند که امت اسلام و جامعه بشری را با توطئه‌های وحشیانه خود هدف قرار داده است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی در تداوم جنایت این رژیم علیه ملت فلسطین گفت: انگلیس که از همان ابتدا در تاسیس رژیم صهیونیستی ایفای نقش کرد، امروز هم به حمایت از رژیم صهیونیستی  ادامه می‌دهد.

رهبر انصار الله یمن ادامه داد: حتی برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و آلمان که تاریخ سیاه‌تر و جنایتکارانه تری دارند، به حمایت از صهیونیست‌ها پرداخته‌اند.

سید عبداللمک تاکید کرد: نظامها و دولت‌هایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، پرونده بسیار سیاهی در ارتکاب جنایات دارند و به ورشکستگی اخلاقی و ارزشی معروف هستند.

وی در این زمینه به مسئولیت جهان اسلام برای مقابله با جنایت صهیونیست‌ها در حق ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: جهان اسلام مسئولیت بزرگی دارد و این مسئولیت به طور خاص بر دوش کشورهای عربی است که قلب جهان اسلام به شمار می روند. جهان اسلام و کشورهای عربی مسئولیت دارند تا به طور جدی و صادقانه از ملت فلسطین حمایت کنند.

رهبر انصار الله یمن تاکید کرد: امروز مسلمانان وظیفه دارند تا به طور جدی و عملی و موثر از ملت فلسطین حمایت کنند. برخی کشورهای عربی روابط خود را با برخی کشورهای عربی فقط به خاطر اینکه آنها سخنانی درباره  عملکرد و رفتارهایشان گفتند و به پادشاه یا امیری اهانت کردند، قطع کردند، اما این کشورها که به شدت علیه هر کشور عربی یا اسلامی عمل می‌کنند، در قبال مسائل بزرگ امت اسلام مانند ملت مظلوم فلسطین ساکت و منفعل هستند. حال و روز این کشورها به سطح مشغول شدن به رقص و آواز و مسابقات سگ گردانی و مسائل بسیار بیهوده و بی ارزش رسیده و جنایات بزرگ در فلسطین را نادیده گرفته‌اند.

وی افزود: کشورهای عربی نه تنها از مسئولیت خود در حمایت از ملت فلسطین شانه خالی کرده‌اند، بلکه به این ملت و رزمندگانش اهانت کرده و جایگاه آنها را مخدوش می کنند. جهان اسلام و مسلمانان تمام جهان مسئولیت بزرگی در قبال رنج ملت فلسطین دارند و باید صدا و موضع واحدی در این زمینه داشته باشند.

رهبر انصار الله یمن مسئولیت‌های جهان اسلام را در این باره یادآور شد و گفت: مسئولیت مسلمانان این است که در قبال فلسطین موضع حمایتی جدی بگیرند و تمام اشکال حمایت از ملت فلسطین را در زمینه مادی و نظامی تقدیم کنند و این وظیفه آنهاست.

وی با انتقاد از انفعال برخی از رژیم های عربی در قبال مسئله فلسطین این سوال را مطرح کرد: وقتی آمریکا و اروپا از آن سوی دنیا برای همکاری با اشغالگران ظالم می آیند، چرا امت ما با وجود تعلق خاطر و منافع با ملت مظلوم فلسطین موضعی اتخاذ نمی‌کند؟

سید عبداللمک تاکید کرد، موضع کلی از جمله موضع اتخاذ شده در نشست ریاض ضعیف بود، صرفا بیانیه‌هایی که مطالباتی مطرح کرد و همه چیز پس از این بیانیه تمام شد.

وی بار دیگر بر حمایت همه جانبه از ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: محور مقاومت همچنان به حمایت نظامی، رسانه‌ای و مردمی از ملت و مقاومت  و برگزاری تظاهرات فلسطین ادامه می‌دهد، در حالی در برخی کشورهای عربی از برگزاری تظاهرات در حمایت از ملت فلسطین جلوگیری می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن از موضع و سکوت برخی علمای دینی در این زمینه هم انتقاد کرد و گفت: آیا علمایی که هنگام وقوع فتنه در سوریه یا هدف قرار دادن ملت یمن یا ملت عراق فتوایی در وجوب جهاد صادر می کردند، در خصوص ملت فلسطین دست به تحرک می زنند؟ کجایند علمایی که به وجود جهاد برای یاری ملت فلسطین فتوا بدهند؟ چه چیزی این سکوت آنها را توجیه می کند و کار حتی به سطحی رسیده که ملت فلسطین و مبارزانش را سرزنش می کنند.

وی در این زمینه به حمایت‌های یمن از ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: ملت عزیز یمن موضع صحیحی در تمام سطوح اتخاذ کرده و تمام اشکال حمایت ممکن از ملت فلسطین را اعلام کرده است. ملت عزیز یمن موضع صحیح خود را با اعلان جنگ علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و قدرت موشکی و پهپادی خود را برای هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی به کار گرفت.

رهبر انصار الله یمن ادامه داد: ملت یمن به تحرک نظامی در دریای سرخ و خلیج عدن و دریای عرب برای جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی و کشتی های مرتبط با اسرائیل اقدام کرد.

وی در این زمینه به حمایت مردم یمن از ملت فلسطین با وجود محاصره شدید علیه این کشور اشاره کرد و گفت: ما علنا به کشورهایی که بین ما و فلسطین اشغالی قرار دارند، درخواست دادیم تا گذرگاههایی را برای ما باز کنند تا صدها هزار نفر از مردم ما به فلسطین بروند.

الحوثی خاطر نشان کرد ملت یمن با وجود شرایط معیشتی بسیار دشوار همچنان به حمایت مالی از ملت فلسطین ادامه می دهد، با وجودی که ما اساسا ملت تحت محاصره و  همچنان در حالت جنگی هستیم.

وی تصریح کرد موضع سیاسی و رسانه ای ما روشن است، تمام جبهه رسانه‌ای ما به صورت اساسی برای حمایت از ملت فلسطین و رزمندگانش عمل می‌کند.

رهبر انصارالله گفت: به ملت فلسطین و برادران رزمنده در غزه عزتمند اعلام می کنیم، که شما تنها نیستید، خداوند با شماست که بهترین یاور است، ملت یمن هم با تمام امکاناتش در کنار شما هستند.

وی به ملت فلسطین و مقاومت گفت: موضع و تهدیدهای آمریکا یا  دیگران  هرگز ما را از موضعمان مبنی بر حمایت از شما باز نخواهد داشت.

الحوثی گفت آمریکا برای حمایت از کشورهای اسرائیلی تلاش می کند، زیرا خواهان ادامه جنایات در غزه است، چرا که راه حل صحیح، توقف تجاوزات و محاصره غزه است.

وی افزود تحرکات آمریکا در دریای سرخ غیر قانونی بلکه تجاوزکارانه و جنایتکارانه و قلدرمآبانه و رفتار متوحشانه در راستای خدمت به اسرائیلی هاست.

رهبر انصارالله گفت ملت عزیز یمن را به ادامه تمام فعالیتها و آمادگی برای تمام احتمالات و سناریوها ترغیب می کنم.

وی خاطر نشان کرد آمریکا هر اقدامی که علیه ملت ما انجام دهد، ما بر خداوند تکیه کرده و با این کشور مقابله می کنیم و ترجیح می دهیم که جنگ مستقیمی با آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته باشیم.

الحوثی تاکید کرد ملت ما هرگز دچار تردید نخواهد شد و هرگز از موضع خود در نتیجه تهدیدها و فشارها عقب نشینی نخواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد هرگز در برابر تهدیدهای آمریکا و ارتکاب حماقت از سوی این کشور برای جنگ علیه ما دست بسته نخواهیم ماند.

الحوثی گفت به هر حمله آمریکا علیه کشورمان پاسخ خواهیم داد و کشتی ها و منافع و کشتیرانی آمریکا را هدف موشکها و پهپادهای خود قرار خواهیم داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار