کد خبر : 1372
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 ژانویه 2024 - 18:00
-

محاکمه رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در دادگاه لاهه

محاکمه رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در دادگاه لاهه
دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه از امروز پنج‌شنبه ۱۱ ژانویه رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» در غزه را آغاز می‌کند و برای نخستین بار رژیم صهیونیستی در این دادگاه محاکمه می‌شود.

دادگاه بین‌المللی لاهه از امروز پنج‌شنبه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی را به علت نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه از امروز پنج‌شنبه ۱۱ ژانویه رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» در غزه را آغاز می‌کند و برای نخستین بار رژیم صهیونیستی در این دادگاه محاکمه می‌شود.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر گذشته با ارائه دادخواستی به دادگاه لاهه، خواهان فوریت در رسیدگی به اتهام نسل‌کشی در غزه شد. در این دادخواست دلایل قوی درباره نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه به‌دست رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه ارائه شده است.

قرار است که در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده، قضات به درخواست آفریقای جنوبی برای توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل در غزه گوش فرا دهند.

همزمان برخی سازمان‌ها و کشورها از جمله سازمان همکاری اسلامی، مالزی، ترکیه، اردن و بولیوی از اقدام آفریقای جنوبی برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه استقبال کرده‌اند.

جنبش حماس نیز در پیامی فوری به دیوان لاهه در آستانه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت ضد بشری و نسل کشی در غزه خواستار ایستادگی در برابر فشارهای همه جانبه واشنگتن شد.

در همین ارتباط، اسامه حمدان، از مسؤولان جنبش حماس در سخنانی از مواضع همه کشورهایی که از مواضع شجاعانه، تاریخی و افتخارآمیز آفریقای جنوبی در طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی لاهه حمایت کردند، تقدیر و قدردانی کرد.

آفریقای جنوبی پیشتر از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به شکایت این کشور ضد رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی کیفری «لاهه» طی پنجشنبه و جمعه این هفته خبر داده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار