کد خبر : 1375
تاریخ انتشار : جمعه 12 ژانویه 2024 - 12:39
-

توسعه جنگ غزه به منطقه

سیاسی

«بزرگ‌ترین حماقت»؛ ائتلاف آمریکایی در انتظار پاسخ یمن

«بزرگ‌ترین حماقت»؛ ائتلاف آمریکایی در انتظار پاسخ یمن
اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله و مقامات یمنی امروز جمعه، ۱۲ ژانویه با انتشار بیانیه‌هایی تجاوز آمریکا و انگلیس به کشورشان را «حماقت بزرگ» خوانده و تصریح کردند که دشمن منتظر «بهای گزاف و عواقب سنگین» این تنش‌ها باشد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «واشنگتن و لندن به زودی متوجه خواهند شد که تجاوز مستقیم به یمن بزرگترین حماقت آن‌ها در تاریخ بوده است»، این هشدار قاطع محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به ائتلاف غربی بود.

البخیتی با یادآوری شکست‌های سابق آمریکا از صنعاء در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ در توئیتی نوشت که «بدون شک آنان از حماقت‌های قبلی پشیمان هستند؛ اما با آغاز جنگ علیه یمن نشان دادند که از تجربه‌های گذشته استفاده نکرده‌اند».

تسلط نیروهای یمنی بر کشتی گلکسی لیدر در دریای سرخ

عضو دیگر دفتر سیاسی انصارالله یمن فضل ابوطالب ضمن تاکید بر پاسخ به این حمله آمریکایی-انگلیسی خاطرنشان کرد که این تجاوز هیچ دستاوردی برای واشنگتن و لندن نداشت؛ حتی باعث دلسردی مردم فلسطین نشد و «یمنی‌ها به مسیر خود ادامه خواهند داد».

راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در حمایت از مردم فلسطین

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالستیک به سمت مواضع دشمن در دریای سرخ و باب‌المندب هستند.

موشک‌های زمین به هوای ارتش یمن

طبق گزارش شبکه المسیره پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعاء، حومه فرودگاه حدیده، مناطقی در منطقه زبید، پایگاه کهلان در شرق شهر صعده، فرودگاه عبس، فرودگاه تعز و اردوگاه تیپ ۲۲ در منطقه التعزیه اهداف حملات بامدادی ائتلاف آمریکا بوده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه دولت صنعاء حسین العزی خطاب به ائتلاف غربی تصریح کرده است که «که آمریکا و انگلیس باید آماده باشند تا بهای گزافی را بپردازند و تمام عواقب سنگین این تجاوز آشکار خود را تحمل کنند».

بُرد موشکی انصارالله یمن در منطقه

در سایه تشدید تنش‌ها و انتظارها برای پاسخ صنعاء، رسانه‌های جهان و منطقه در حال بازنشر تصاویری از توان موشکی یمن و اهداف در دسترس آن‌ها هستند و می‌نویسند که «آن‌ها به راحتی می توانند نیروهای آمریکایی را در بیشتر مناطق خاورمیانه هدف قرار دهند، از جمله پایگاه‌هایی در سوریه و عراق».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار