کد خبر : 298
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 ژوئن 2023 - 11:16
-

برگزاری مراسم برائت از مشرکین ۱۴۰۲ در صحرای عرفات درسرزمین وحی

برگزاری مراسم برائت از مشرکین ۱۴۰۲ در صحرای عرفات درسرزمین وحی

‌ حج می‌تواند همه‌‌ٔ برنامه‌های استکبار برای سقوط اخلاقی را باطل کند 🔹پیام رهبرانقلاب به‌مناسبت کنگره عظیم حج: صلای ابراهیمیِ حج و فراخوان جهانیِ آن، بار دیگر از دل تاریخ، همۀ گیتی را مخاطب ساخت و دل‌های مستعد و ذاکر را به شور و شوق افکند. ندای دعوت‌کننده، خطاب به همه‌ی آحاد بشر است: و

حج می‌تواند همه‌‌ٔ برنامه‌های استکبار برای سقوط اخلاقی را باطل کند

🔹پیام رهبرانقلاب به‌مناسبت کنگره عظیم حج: صلای ابراهیمیِ حج و فراخوان جهانیِ آن، بار دیگر از دل تاریخ، همۀ گیتی را مخاطب ساخت و دل‌های مستعد و ذاکر را به شور و شوق افکند. ندای دعوت‌کننده، خطاب به همه‌ی آحاد بشر است: و اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجّ، و کعبه میزبانِ مبارک و رهنمای همه‌ٔ انسان‌هاست.

🔹کعبه به‌عنوان نقطه‌ٔ مرکزی و محور اصلی توجّهات آحاد مسلمانان، و آئین حج هم‌چون نمونه‌ٔ کوچک از گستره‌ٔ متنوّع دنیای اسلام، می‌تواند در خدمت تعالیِ جامعه‌ٔ بشری و سلامت و امنیّت همه‌ٔ انسان‌ها باشد. حج می‌تواند به کلّ بشریت، اعتلای معنوی و ارتقاء روحی و اخلاقی برساند؛ و این نیاز حیاتی بشرِ امروز است. حج می‌تواند همه‌‌ٔ برنامه‌های استکبار و صهیونیسم برای سقوط اخلاقی بشر امروز و فردا را باطل و بی‌اثر کند.

🔹شرط لازم برای این اثرگذاری جهانی، آن است که مسلمانان در گام‌نخست، خطاب زندگی‌بخشِ حج را خود به‌درستی بشنوند و همه‌ٔ همّت خود را برای عملی‌کردن آن به کار گیرند. دو پایه‌ی اصلی این خطاب، «وحدت» و «معنویّت» است. وحدت و معنویّت، ضامن ارتقاء مادّی و معنوی جهان اسلام و نورافشانیِ آن به همه‌ٔ گیتی است.

🔹وحدت به معنیِ ارتباط فکری و عملی است؛ به معنی نزدیک شدن دل‌ها و اندیشه‌ها و جهتگیری‌ها است؛ به معنی هم‌افزایی علمی و تجربی است؛ به معنی پیوند اقتصادی کشورهای اسلامی است؛ به‌معنی اعتماد و همکاری دولت‌های مسلمان است؛ به معنی همیاری در برابر دشمنان مسلّم و مشترک است.

🔹وحدت بدین معنی است که نقشه‌ٔ طرّاحی‌شده‌ٔ دشمن نتواند فرقه‌های اسلامی، یا ملّت‌ها و نژادها و زبان‌ها و فرهنگ‌های متنوّع جهان اسلام را در برابر یکدیگر قرار دهد. وحدت بدین معنی است که ملّت‌های مسلمان یکدیگر را، نه از راه معرّفیِ فتنه‌انگیز دشمن، بلکه از راه ارتباط و گفتگو و رفت و آمد بشناسند؛ از امکانات و ظرفیّت‌های یکدیگر آگاه شوند و برای بهره‌برداری از آن برنامه‌ریزی کنند. وحدت بدین معنی است که دانشمندان و دانشگاه‌های جهان اسلام دست‌دردست یکدیگر نهند؛ علمای مذاهب اسلامی با حُسن ظن و مدارا و انصاف به یکدیگر بنگرند و سخنان یکدیگر را بشنوند؛ نخبگان در هر کشور و هر مذهب، آحاد مردم را با مشترکات یکدیگر آشنا و آنان را به هم‌زیستی و برادری تشویق کنند.

🔹وحدت همچنین بدین معنی است که پیشروان سیاسی و فرهنگی در کشورهای اسلامی، به گونه‌ای هماهنگ، خود را آماده‌ٔ شرایط نظم‌جهانیِ پیش‌رو کنند؛ جایگاه شایسته‌ٔ امّت اسلامی را در تجربه‌ٔ جدید جهان که سرشار از فرصت‌ها و تهدیدهاست، به‌دست خود و به اراده‌ٔ خود تعیین کنند؛ نگذارند تجربه‌ٔ تلخِ «مهندسی سیاسی و سرزمینیِ غرب آسیا به دست دولتهای غربی پس از جنگ جهانی اوّل» تکرار شود.

🔹معنویّت به معنی ارتقاء اخلاق دینی است. افسونِ اخلاق منهای دین که مدّت‌ها از سوی منابع فکری غربی ترویج می‌شد، سرانجامش همین سقوط بی‌مهار اخلاقی در غرب است که همه در دنیا شاهد آنند. معنویّت و اخلاق را از مناسک حج، از ساده‌زیستی در احرام، از نفی امتیازات موهوم، از «وَ اَطعِمُوا البائِسَ الفَقیر»، از «لا رَفَث وَ لا فُسوقَ وَ لا جِدال»، از گردش همه‌ٔ امّت بر گِرد محور توحید، از رمی شیطان و برائت از مشرکان باید آموخت.

🔹برادران و خواهران حج‌گزار! از فرصت حج برای تدبّر و تعمّق در راز و رمزهای این فریضه‌ٔ بی‌نظیر بهره گیرید و توشه‌ٔ همه‌ی عمر خود سازید. «وحدت» و «معنویّت» در این مقطع زمان بیش از گذشته در معرض دشمنی و کارشکنی استکبار و صهیونیسم است. آمریکا و دیگر قطب‌های سلطه‌ٔ استکباری، با وحدت مسلمانان، با تفاهم ملّت‌ها و کشورها و دولت‌های مسلمان، و با تدیّن و تشرّع نسل جوان این ملّت‌ها به‌شدّت مخالفند و با هر وسیله بتوانند با آن مقابله می‌کنند. وظیفه‌ی همه‌ٔ ما و همه‌ٔ ملّت‌ها و دولت‌های ما ایستادگی در برابر این نقشه‌ی خباثت‌آلود آمریکایی و صهیونیستی است.

🔹از خداوند علیم و قدیر کمک بخواهید؛ روحیه‌‌ برائت از مشرکین را در خود تقویت کنید؛ و خود را به نشر و عمق‌بخشیِ آن در محیط زندگی خود موظّف بدانید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار