کد خبر : 883
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آگوست 2023 - 7:02
-

اروپایی‌ها به صف متقاضیان پهپادهای ایرانی پیوستند

اروپایی‌ها به صف متقاضیان پهپادهای ایرانی پیوستند

صنایع دفاعی ایران اعم از پهپاد و موشک های راهبردی که به رغم تحریم های آمریکا از نظر فناوری، سرعت و برد بسیار پیشرفت کرده این روزها به بحث محافل دنیا تبدیل شده است. العالم – ایران ـ سیاسی وصال نیوز به نقل از العالم،‌ رضا طلایی نیک، سخنگوی وزارت دفاع بدون جمهوری اسلامی ایران

صنایع دفاعی ایران اعم از پهپاد و موشک های راهبردی که به رغم تحریم های آمریکا از نظر فناوری، سرعت و برد بسیار پیشرفت کرده این روزها به بحث محافل دنیا تبدیل شده است.

العالم – ایران ـ سیاسی

وصال نیوز به نقل از العالم،‌ رضا طلایی نیک، سخنگوی وزارت دفاع بدون جمهوری اسلامی ایران بدون ذکر نام کشورهای غربی گفت که تعدادی از کشورهای اروپایی علاقمند به برخورداری پهپادهای ایرانی هستند.

وی افزود که قراردادهای منعقد شده با کشورهایی مانند روسیه در این زمینه نیز لغو نشده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه هم گفته است که همکاری نظامی مسکو با تهران هرگز تحت تاثیر فشارهای ژئوپلیتیکی نخواهد بود.

سخنان ریابکوف پس از انتشار خبر پیشنهاد آمریکا به تهران برای کاهش همکاری نظامی اش با مسکو بیان شد.

وی با بیان اینکه همکاری‌های نظامی فنی بین دو کشور قانونی و در راستای تعهدات بین‌المللی روسیه و ایران است، خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای سیاسی‌ نشان دادن این همکاری تأثیری بر همکاری مشترک بین دو کشور نمی‌گذارد.

ایران در روزهای اخیر از پهپاد رعب آور «مهاجر 10» رونمایی کرد و موشک‌های بالستیک “خرمشهر” و “قاسم سلیمانی” نیز به نیروهای مسلح ایران و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوستند.

پهپاد مهاجر 10 قابلیت پرواز به مدت 24 ساعت در ارتفاع 7000 متری (24 هزار پا) با سرعت 210 کیلومتر در ساعت را دارد و قادر به اجرای عملیات تا برد 2000 کیلومتر و حمل بمب بوده و مجهز به تجهیزات جنگ الکترونیک و رصد اطلاعات است.
به کانال خبری ،تحلیلی روز ” وصال نیوز ” در شبکه های اجتماعی بپیوندید.
@vesalnews

@vesalnews_ir
www.vesalnews.ir

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار