کد خبر : 1124
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 نوامبر 2023 - 23:13
-

سیاست دولت مشارکت حداکثری داوطلبان در انتخابات است

سیاست دولت مشارکت حداکثری داوطلبان در انتخابات است

وحیدی وزیر کشور گفت: باید از همه ظرفیت‌های گروه‌های مردم نهاد، نخبگان و کارشناسان برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری استفاده شود.

 

به گزارش وصال نیوز ؛ احمد وحیدی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی استانداران سراسر کشور اظهار کرد: انتخابات امسال حساس‌تر از هر زمان دیگر و مهمترین رویدادی است که مراحل اجرایی آن با دقت و بر اساس مر قانون در حال انجام است.

وی با اشاره با جنگ ترکیبی دشمن و تلاش‌های فراوان علیه این رویداد مهم، بر اجرای دقیق قانون انتخابات تاکید کرد و گفت: استانداران، فرمانداران و بخشداران مرکزی کارآمدی دولت در این عرصه را بیش از پیش نشان دهند.

وی موضوع تبلیغات و شفافیت مالی داوطلبان انتخابات را هم مهم دانست و گفت: براساس قانون در زمان حاضر دولت می‌تواند امکانات تبلیغاتی خود را به طور مساوی و عادلانه در اختیار داوطلبان قرار دهد تا داوطلبان وام‌دار افراد یا گروه‌ها نشوند بنابراین استانداران طبق قانون امکاناتی که در اختیار استان است را می‌توانند به صورت مساوی و با رعایت عدالت برای داوطلبان در نظر بگیرند.

وزیر کشور در ادامه به تبلیغات مغرضانه و اتهام‌های برخی رسانه‌ها در روز‌های اخیر اشاره کرد و گفت: سیاست دولت مردمی مشارکت حداکثری داوطلبان در انتخابات است. برخلاف اتهام‌هایی که برخی رسانه‌ها به دروغ به دولت وارد کردند، سیاست دولت «انفتاح» در انتخابات است.

وحیدی با تاکید بر اینکه هیات‌های اجرایی مستقل عمل کرده اند، تصریح کرد: سیاست ما حضور حداکثری داوطلبان است. کسانی که توسط دستگاه‌های ذیربط به هر دلیلی تایید نشده‌اند، برابر قانون فرصت کامل برای اعتراض دارند.

وزیر کشور تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های گروه‌های مردم نهاد، نخبگان و کارشناسان برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری استفاده شود.

در جلسه صبح این نشست، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حضور یافت.

سید محمد تقی شاهچراغی معاون سیاسی و رییس ستاد انتخابات گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه انتخابات و محمد عباسی معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور گزارشی از برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه کردند.

فعالیت‌های انجام شده در حوزه انتخابات، تشریح برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، وظایف و نقش استانداران براساس قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی از دستورکار‌های نشست امروز بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار