کد خبر : 1127
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 نوامبر 2023 - 23:16
-

اشتباهات رایج دختر‌ها و پسر‌ها در خواستگاری

اشتباهات رایج دختر‌ها و پسر‌ها در خواستگاری

در جلسه خواستگاری خودتان را به گونه‌ای معرفی کنید که برای فرد مقابلتان جذاب باشد و او را به شما جذب کند، البته منظور این نیست که نقش بازی کنید.

دختر و پسر‌های دم‌بخت آن قدری که به فکر فهرست‌کردن معیار‌های طرف مقابل هستند از معرفی صحیح و دوست‌داشتن خود غفلت می‌کنند؛ آیا این مسئله آسیب‌زاست؟

۱. در خواستگاری، جذاب نیستید
جلسه خواستگاری یا آشنایی مهم‌ترین قدم در ازدواج است. در جلسه خواستگاری خودتان را به گونه‌ای معرفی کنید که برای فرد مقابل‌تان جذاب باشد و او را به شما جذب کند. البته منظور این نیست که نقش بازی کنید بلکه می‌توانید از جذابیت رفتاری خود بگویید. بعضی افراد در توانایی صحیح خود و توانمندی‌هایشان در جلسه خواستگاری، مشکلات جدی دارند.

آن‌ها به دلیل مرتکب شدن همین اشتباه رایج، فرصت ازدواج با بسیاری از گزینه‌های مطلوب را از دست می‌دهند. اگر نمی‌توانید فهرستی از ویژگی‌های خوب خود پیدا کنید، از یک دوست یا فرد نزدیکی بخواهید که در این کار به شما کمک کند. مطمئن باشید که ویژگی‌های مثبت زیادی در شما پیدا می‌شود.

۲. برای خودتان احترام و ارزش قائل نمی‌شوید
خود را دوست داشته باشید. به‌طور جدی دوست داشتن خود قبل از یافتن شخصی که می‌خواهید بقیه عمر خود را با او بگذرانید، ساده‌ترین راه برای اطمینان از این است که به دلایل درست خود را به آن شخص متعهد خواهید کرد. لازم نیست صددرصد از خودتان راضی باشید، اما اگر از چیزی که هستید ناراضی باشید، در معرض خطر قرار گرفتن در رابطه با کسی هستید که صرفا باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. البته به یک معنا، بله، فردی که با او ازدواج می‌کنید باید شما را تکمیل کند و باعث شود شما به‌عنوان یک شخص کامل و دوست‌داشتنی جلوه کنید؛ اما باید از قبل، عاشق کسی باشید که هستید و احساس خوشبختی کنید. سپس شخصی که می‌خواهید با او باشید احساس بهتری به شما خواهد داشت. شما باید از این که چه کسی هستید، چه کار می‌کنید و چگونه به نظر می‌رسید، خوشحال باشید. این نه تنها جذب افراد با اعتمادبه‌نفس را برای شما آسان‌تر می‌کند، بلکه باعث می‌شود به دنبال فردی به همان اندازه شگفت‌انگیز باشید که فقط باعث می‌شود زندگی شما بهتر شود، نه کسی که بتواند تمام شکاف‌های زندگی ناخوشایند شما را پر کند.

۳. صادق بودن را شوخی می‌گیرید
این که شما بخواهید با دروغ خود را آدم خیلی منظم، با برنامه، حتی پولدار یا مذهبی معرفی کنید، برای شما یک عامل استرس دایمی در زندگی مشترک خواهد شد چراکه بالاخره روزی برملا می‌شود و از آن مهم‌تر طرف‌مقابل اعتماد خود را نسبت به شما از دست می‌دهد و شما فرد بی‌اعتباری می‌شوید که این آسیب‌زاترین مسئله در ازدواج است.


بیشتربخوانید


۴. اصولی‌ترین روش‌های همسریابی را نمی‌شناسید

نکته بعدی این‌که پیدا کردن همسر مناسب راه‌های گوناگونی دارد، اما همه این روش‌ها نیازمند شناخت و تحقیق زیاد از طرف مقابل است تا بهترین و مناسب‌ترین شخص را برای زندگی‌مشترک برگزینید و، اما چند روش مناسب برای همسریابی:

روش مشاور همسریابی در برخی مراکز همسریابی دارای مجوز| در این روش مشاوران قبل از این که هر پیشنهادی به شما بدهند با شما صحبت می‌کنند و ویژگی‌های اخلاقی‌تان را شناسایی می‌کنند و با توجه به این ویژگی‌ها، فردی را که از همه نظر با شما سازگار است به شما معرفی می‌کنند. به همین دلیل شما دیگر لازم نیست که با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید تا نتیجه دلخواه‌تان را به دست آورید بلکه لازم است فقط با کسانی که سازگاری بیشتری با شما دارند و در تصمیم ازدواج مصمم هستند، زیر نظر خانواده‌ها آشنایی داشته باشید، اما این روش به صرف مقداری هزینه نیاز دارد.

از طریق معرفی دیگران| به اطرافیان خود و در قدم اول خانواده‌تان بگویید که قصد ازدواج دارید. زمانی که قصد ازدواج دارید، حتما اطرافیان و دوستان مورد اعتماد خود را در جریان بگذارید. شاید آن‌ها فرد مناسبی را برای شما در نظر داشته باشند و بتوانند شما را با هم آشنا کنند. خانواده و دوستان، افراد دلسوزی هستند که معمولا حسن نیت دارند و بهترین موارد ممکن را به شما معرفی خواهند کرد. مادرتان هم به شیوه سنتی می‌تواند کمک زیادی در این مسیر به شما برای انتخاب همسر داشته باشد.

شرکت در فعالیت‌های اجتماعی| برای بالا بردن روابط اجتماعی خود لازم است در اجتماعات بیشتر حضور داشته باشید. شما بهتر است باتوجه به علایق و استعدادهایتان در فعالیت‌های مختلفی شرکت کنید. شرکت در این اجتماعات باعث می‌شود تا شما با افراد بیشتری که با شما مشترکات زیادی هم دارند، آشنا شوید و شانس خود را برای پیدا کردن همسر دلخواه‌تان بالاتر ببرید.

منبع: خراسان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار