کد خبر : 1141
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 نوامبر 2023 - 6:17
-

شمار شهدای غزه از مرز 14 هزار نفر گذشت

شمار شهدای غزه از مرز 14 هزار نفر گذشت

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با اشاره به شهادت بیش از 14 هزار نفر در حملات صهیونیستها، خبر داد که در این حملات، 33 هزار نفر زخمی شدند.

به گزارش وصال نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر شهید شده‌اند که از این تعداد، پنج هزار و ۸۴۰ نفر کودک و سه هزار و ۹۲۰ نفر هم زن بوده‌اند.

در بیانیه این نهاد آمده است، رژیم صهیونیستی هزار و ۳۵۴ کشتار علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، بیش از شش هزار و ۸۰۰ نفر مفقود شده‌اند.

خبرگزاری شهاب ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، در این حملات، ۳۳ هزار نفر زخمی شدند که بیش از ۷۵ درصد از آنان، زن و کودک هستند.

به گفته این نهاد فلسطینی، ۶۰ درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه، در حملات صهیونیستها یا به صورت کامل تخریب شده است یا دیگر قابل سکونت نیست.

این در حالی است که زمزمه‌هایی درباره توافق احتمالی میان رژیم صهیونیستی و حماس در خصوص تبادل اُسرا شنیده می‌شود؛ هر چند مسئولان فلسطینی تأکید دارند که سران صهیونیست مانع اصلی حصول این توافق هستند، ولی عدم پیشروی زمینی صهیونیستها و ناتوانی در آزادی اسرای اسرائیلی آنان را مجبور کرده است پای میز مذاکره حاضر شوند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز به نقل از یک مقام ارشد خبر داد: «توافق آزادی تعدادی از اُسرا، شامل آزادی پنجاه کودک و زن در غزه در چند دفعه می‌باشد. در مقابل آزادی برخی از اُسرای اسرائیلی، حدود 150 زندانی امنیتی فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی آزاد خواهند شد».

این منبع بلندپایه به سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد: «آتش بس موقتی برای پنج روز ایجاد خواهد شد و در صورتی که حماس تعداد بیشتری از اُسرا را آزاد کند، این آتش‌بس تمدید خواهد شد».

پیشتر نیز شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک دیپلمات آگاه و یک منبع نزدیک به موضوع گزارش داد که قطر امیدوار است امروز توافقی را برای آزادی گروگان‌های غیرنظامی که توسط حماس در عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته شده بودند را در ازای توقف درگیری ها اعلام کند.

براساس این گزارش، این توافق آزادی برخی زندانیان غیرنظامی اسرائیلی را در ازای توقف درگیریها دربرخواهد داشت.

مقامات آمریکایی نزدیک به مذاکرات تاکید کردند که اگرچه توافق انجام نشده است، اما آنها به طور فزاینده‌ای خوش بین هستند و معتقدند هفته‌های طولانی و دشوار با آزادی گروگانها به ثمر خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار